• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trådløs wifi igennem beton ?

F

F.d. 25168

Guest
Hej

Jeg har nu købt en stuga, med støbt kælder og betondæk beboelse både foroven og forneden.

Jeg bruger net 1 r-90 router, hvordan kan jeg få wifi til at virke i kælderen, ved at der findes noget til strømuttag, der derved bliver tilgængeligt i eluttag, fungerer det også med net 1 router, nogle der kender en løsning.

Takker på forhånd :)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Trådløs wifi igennem beton ?

Betong i seg selv er ingen hindring, MEN armeringen kan fungere som er Faraday bur. Selv ville jeg trukket en cat-5 kabel ned i kjelleren og satt dit en billig wifi boks som bridge på nettet i resten av huset.

Om du ønsker å ha Net-1 routeren i kjelleren så måste du ha en kabel til ekstern antenne.

Noen av boksene for nett over strømkabel fungerer som om du trekker en cat-5 kabel, men jeg har opplevd forstyrrelser på slike samband.

F

F.d. 3297

Guest

Fick veta att en kinesisk "dongel" som jag hittat skulle vara förberedd redan vid
tillverkningen för att ansluta "yttre antenn".
Lyfter man "ovansidan" m.h.a. knivegg så hittar man en koaxanslutning.
Bara att kapa bort locket över koaxkontakten, köpa lös antenn med egen koax
och ansluta och ställa i något fönster.

F

F.d. 24401

Guest

Hej,
Har man svåra förhållanden för WiFi kan HomePlug fungera för att brygga ihop olika delar i huset. HomePlug är en standard för nätverksanslutning via elnätet i.e. varje el-uttag blir även ett nätverksuttag. På det sättet kan du ansluta en WiFi AP i de delar av huset som annars skulle få dålig täckning.

Exepmel: Homeplug WiFi repeater, Netgear

Hälsningar,
Ralf

Toppen