• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trådlös videoöverföring

Juhani & Leila

HBK Medlem
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2026
Använder en Winstars WS-AV511WH för trådlös HDMI videoöverföring från husets övre plan där CD boxen finns till bottenplan. Systemet har fungerat bra under ett par år men nu är det kraftiga störningar i bild och ljudöverföring och jag hittar inte orsaken. Troligen har Winstars tjänat ut (på mindre än två år!:confused:) och jag måste hitta nya grejer. Kan någon i klubben rekommendera något?

Sv: Trådlös videoöverföring

Enhtenbenytter wifi i 5 GHz båndet, tidliger lite brukt i privatmarkedet nå er det bygget inn i mange smartphones og annet utstyr i form av wifi ac-class. Et datasamband på samme frekvens er direkte drepende for videosignalet.
Det finnes massevis av apps som analyserer hva som summer i lufta, på denne måten kan en se hva som forstyrrer video.

Sv: Trådlös videoöverföring

En del av de här videoboxarna har en kanalväljare på typiskt 3 olika kanaler. Testa det.

Tillbaka
Toppen