• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trådlös backkamera

Conny o Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
14215
Medlemskap
2025
Jag sitter och botaniserar bland utbudet av trådlösa backkameror.
Har monterat Biltemas variant på en tidigare husbil. Fungerade godkänt.
Tänkte att det kanske skulle finnas något som fungerade som Garmin, med batteri i kameran
Hittade Auto-Vox Solar som dessutom kan laddas med solcell på kameran. Finns i olika versione. Det finns recensioner på youtube
Tänkte länka, men klarade ej detta
Är det någon av er som har provat?

Conny H

thou

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
36591
Medlemskap
2025
Passar den till europeiska registreringsskyltar? Hur länge kan den vara på? Nackdelen med Garmins bc-40, som vi har till en Garmin Camper 780, är att den stänger av efter en kort stund, så man kan inte använda den som en backspegel och kolla trafiken bakåt, vilket skulle vara skönt när man ska göra en omkörning på motorväg.

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2025
Är det en plåtis brukar det vara fördragen kabel bakom övre bromsljuset.den andra änden brukar ligga djupt ner i instrumentpanelen.

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Har Biltema trådlös, eftersom jag måste ha på positionsljuset när jag kör så är kameran kopplad till ena övre positionsljuset och sitter sedan monterad vid övre bromsljuset, fungerar perfekt.

Conny o Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
14215
Medlemskap
2025
Auto-Vox kan man aktivera under färd med en knapptryckning, då är den aktiv i 90 sek enligt videon på youtube

Vi har en plåtis, en Globecar från 2017 köpt begagnad. Jag måste byta avatar.

Jag hade förhoppningar om att hitta en videokabel bakom bromsljuset. Speciellt som det satt en Kenwood multimedia med backkamerafunktion i bilen. Jag demonterade övre bromsljus och letade med ljus och lykta. Tyvärr ingen videokabel. Bara en extra strömkabel. Enligt branschfolk är det förberett med kabel i vissa bilar, inte alla. Varför, kan man undra. Det blir mycket jobb att dra fram en kabel på ett snyggt sätt

Biltemas trådlösa har jag monterat. Kan bli ett alternativ

Att jag blev intresserad av Auto-Vox var dels att dem monteras ”på en kvart”
Sedan hade dom en modell som verkar ha bra upplösning på skärmen

Toppen