• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tour de Husbil, Etapp 2

D

Deleted member 11118

Guest
1596828535984.png
Bauergården något söder om Gränna

Vi har långa åsar, storskog, och stup och kummel. Men vi har också ljusa björkdungar, ängar och rika fält. Och så luften från Vättern och den vida horisonten.” Det är i början av 1900-talet och i ett brev beskriver John Bauer miljön kring familjens nya hem i Bunn strax söder om Gränna.

Ställplatsen finns med i Tyska Top-Platz. Det finns två områden att stå på och där vi stod var platserna markerade och små, att tog man ut markisen var man bara centimetrar från husbilen vid sidan om, vi kände oss mycket instängda. På det andra området kunde man ställa sig var man ville och då blev avstånden lite större. Här var också mycket handsprit i servicebyggnaden som var väldigt fräsch. Där fanns en liten badsjö 100 meter från ställplatsen och även där blev det ett bad. Hit kommer jag inte mer. Pris på grus/gräsmatta 250 kr/dygn, på naturgräs 200 kr/dygn. Tillgänglig service ingår. Alla platser hade tillgång till el.

Åk på en trolsk båttur som tar dej igenom den vackra, näckroskantade kanalen till Ören. Under färdens gång berättar kapten om John Bauers händelserika liv och små anekdoter om lokalbygden. Där finns också mycket annat att göra, bara titta in på deras hemsida.

Bauergården1.jpg Bauergården2.jpg
 
Toppen