• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tour de Husbil, Etapp 1

D

Deleted member 11118

Guest
Redan 2019 året började ord som hemester, svemester och staycation dyka upp lite mer flitigt i svenska medier. I år utmanas hela världen av Covid-19 och fenomenet hemester står i fokus för hustruns och min husbilsresa. Hemsemester hete i gamla tider utflykter. Någon resa till Tyskland och Frankrike blir det inte i år, som det alltid har blivit utan för första gången skulle vi ta en tur i Sverige. Under vår färd bodde vi på de husbilsplatser som finns i vårt register. Resan gjordes i slutet av juni och början av juli.

1596790094451.png

Tiraholms Fisk som ligger vid Bolmen
Här finns restaurang, gårdsbutik och glasscafé. Eftersom det var varmt och Bolmen låg 50 meter från husbilen blev det ett bad. Nackdelen var att man fick gå minst hundra meter innan vattnet täckte badbyxorna. På kvällen åt vi en underbar middag i restaurangen, vars meny endast bestod av fisk som var fångad i Bolmen. Vi satt ute med mycket stort avstånd till andra. Det fanns gott om handsprit runt om på ställplatse, men jag hade engångshandskar på vid olika tillfällen. Innan avfärd köpte vi fisk i deras gårdsbutik. Älskar man fisk kan jag rekommendera ett besök på Tiraholms Fisk och att äta i deras restaurang. Ställplatsen kostar 200 kr, de har 16 platser varav
8 med El.

Tiraholm1.jpg Tiraholm2.jpg Tiraholm3.jpg Tiraholm4.jpg
 
Toppen