F
F.d. 22081
Guest
Hej på er fiskare jag vet inte hur fiskegalna ni är så jag kan vara lite extrem kanske. En gång per år så gör jag en resa till Norges vackra land för att fiska lite i saltvattnet. 2009 gick resan till ön senja lite norr om narvik. Det var en stålande vecka med äkta Norgeväder allt från storm/snö till sol å spegelblankt hav. Fiskelyckan stod oss bi och Torsk,Lubb,Sej,Kungsfisk,Havskatt,Kolja mm Blev det. 2010 gick resan till ett ställe som hette Röytvoll som ligger ganska mitt i Norge. En något misslyckad resa då vädret var mot oss hela veckan. Inte kan man tro att vädret kan skifta SÅ FORT från skit till värre än skit nåja vi fick en del fisk på denna resa med men det var ett tuft väder hela tiden. Och nu till årets resa som skall förläggas v 22 till ön Senja igen en nätt tur på 165mil enkel resa. Denna resa förläggs ca 2-3 v senare än valigt så hoppas vädret står en bi. Så en blänkare om Norges vägnät jag personligen tycker att det är bra vägar om än smala men tar man det lugnt så gå det bra även på småvägar. Ett bekymmer finns dock, tunnlarna på riktigt små vägar kan vara så små att det bara ryms ett fordon så en får backa. Något att tänka på Hade gött Husbilsgubbar/tjejer
P.s en länk att följa för fisketokiga Senja 09

P.s en länk att följa för fisketokiga Senja 09
Senast redigerad av en moderator: