Sv: Tor H
Nä men kika här Vidhem :
http://www.nordic-husbilar.se/getFile.aspx?fileId=54921&wmrid=362 Är det bara 2 cm ecoprim som isolering ?
Nä men tänkte faktiskt kolla vad är det som är så speciellt med en Nordic och dom utmärker sig inte mycket när det gäller isolering men Nordic "tjänar" rätt mycket på kallraset på att kunna stänga dom skjutdörrarna till förarhytten .
Sen har ju inte heller Nordic så stora taklyckor som många andra husbilar har och där tappar man ju en del värme .
När det gäller fönstrena så är dom inte bättre än andra utan "vanliga" .
Hade det varit så att ex. Kabe hade haft 4 cm isolering 2 glasfönster och Nordic haft 5 cm och 3 glasfönster så hade dom säkerligen trumpetat ut detta i sina reklamblad .
Samma sak när det gäller isolervärdena .
Dock är det så att dom har en bättre luftspalt bakom soffa upp mot skåpen än ex. på min men jag har ju även luftblåsvärme som väsnas en del när den går upp i effekt .
Men den har funkat i -30 och det räcker för mej .
Det enda som sådant här leder till är en massa osämja och irritation mellan olika husbilsägare som blir trampade på tårna och en del tänker kanske att det ändå skilljer en hel del på din "gamla" husbil från 1999 och "min" nyutvecklade från 2011 .
På alla bilträffar jag varit genom dom senaste 20 åren så har alla bilägare respekterat varandras fordon och det har aldrig varit något tjafs då jag varit med iallafall .
Kram på er iallafall ......