• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Top-Platz i Tyskland

G

Göran T625

Guest
Många av oss åker ju ner till Tyskland eller passerar genom på väg söderut. Det finns en sammanslutning av stell-platz-ägare som ger ut ett månadsbrev med nyheter om de olika stell-platserna samt info och förslag om bl.a. rutter m.m.

Klicka på länken: Qualitätsmarke für Reisemobilstellplätze

Deras hemsida kan ju vara lite övning i tyska språket......

Man kan abbonera på deras månadsblad på hemsidan.


Med HB-hälsningar

Göran 292
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Top-Platz i Tyskland

Det verkar vara bra,fast jag stanar var som helst och bryr mig inte om ställplatser.Fungerar alldeles förträfligt
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Top-Platz i Tyskland

jag har lagt upp TopPlatz-platserna i en fil för Tomtom-navigatorer under rubriken Husbilsplatser på annat ställe i detta forum
kan verkligen rekommendera dessa platser som alltid finns i närheten av intressanta och sevärda platser
på hemresan från Italien denna veckan stannade vi i Bad Sooden-Allendorf som ligger utmed en av de "Korsvirkeshus"-vägar som finns uppskyltade i Tyskland, en mycket sevärt och vackert ställe med två städer inom promenadavstånd från ställplatsen på vardera sidan av floden, staden är ca 400år gammal med en i stort sett oförändrad stadskärna och många gamla fina hus o byggnader
att avgiften sedan bara var 4€ per natt gör ju inte saken sämre

P6260073-400.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen