• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Top-Platz i Tyskland

• Startad av Startad av Göran T625
  • Startdatum Startdatum
G

Göran T625

Guest
Många av oss åker ju ner till Tyskland eller passerar genom på väg söderut. Det finns en sammanslutning av stell-platz-ägare som ger ut ett månadsbrev med nyheter om de olika stell-platserna samt info och förslag om bl.a. rutter m.m.

Klicka på länken: Qualitätsmarke für Reisemobilstellplätze

Deras hemsida kan ju vara lite övning i tyska språket......

Man kan abbonera på deras månadsblad på hemsidan.

Med HB-hälsningar

Göran 292

Sv: Top-Platz i Tyskland

Det verkar vara bra,fast jag stanar var som helst och bryr mig inte om ställplatser.Fungerar alldeles förträfligt

Sv: Top-Platz i Tyskland

jag har lagt upp TopPlatz-platserna i en fil för Tomtom-navigatorer under rubriken Husbilsplatser på annat ställe i detta forum
kan verkligen rekommendera dessa platser som alltid finns i närheten av intressanta och sevärda platser
på hemresan från Italien denna veckan stannade vi i Bad Sooden-Allendorf som ligger utmed en av de "Korsvirkeshus"-vägar som finns uppskyltade i Tyskland, en mycket sevärt och vackert ställe med två städer inom promenadavstånd från ställplatsen på vardera sidan av floden, staden är ca 400år gammal med en i stort sett oförändrad stadskärna och många gamla fina hus o byggnader
att avgiften sedan bara var 4€ per natt gör ju inte saken sämre

P6260073-400.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen