• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TomTom

F

F.d. 29773

Guest
Hej. Vi är i Holland och åker runt. Har problem med TomTom:en. Den vill inte längre hitta en giltig GPS- signal. Är den kass, eller det finns någon som har något knep. Den inhandlades i september 2011. Tacksam för svar. Hälsningar Tina
 
F

F.d. 29773

Guest
Sv: TomTom

Ja, vi har garanti kvar på den. Tyvärr hjälper inte det här i Holland när jag inte har papper på de med mig här. Men det lutar år antennproblem. Tina
 

staffana

FD HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: TomTom

Hej,

Jag hade samma problem,men hade fått ett mail av Tomtom att det behövdes en viktig uppdatering.

Loggade in på min Tomtom och där stod det att det behövdes en uppdatering.

Gjorde det och nu funkar den igen

Kolla med det och lycka till!!

Njut av blommorna i Holland!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: TomTom

Finns inget sådant hål på denna GPS. Tina

Låt navigatorn vara på och håll sedan avstängningsknappen nere tills den startar om. Det bör vara ca 30 sekunder. Det är samma ombootning som blir om man har reset-hålet på undersidan.
 

kentsynne

HBK Medlem
Inlägg
126
Kommun
Mark
HBK-Nr
5161
Medlemskap
2024
Sv: TomTom

hej, det är som staffana säger, det behövs en uppdatering så kommer den med all säkerhet fungera igen, råkade ut för det med, mvh kent
 
F

F.d. 29773

Guest
Sv: TomTom

Håkan. Tack så jättejättemycket. Nu funkar den igen. Här är fint i Holland. Hälsningar från Tina :)
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
687
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: TomTom

Om det inte finns ett "Resethål" på undersidan av din TOMTOM ska du hålla Startknappen intryckt tills den startar igen. Det är det som är " resetknappen" på dom nyare TOMTOM


Mvh
larsemil
 
Toppen