• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TomTom ruttplanering

Master

HBK Medlem
Inlägg
949
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Hittade ett program för att göra ruttplanering i Google maps som man sedan för över till navigatorn. Fungerar bara till TomTom.

Ladda hem filen och installerad den på datorn, sedan är det bara att försöka att lära sig alla finesser, verkar otroligt genomtänkt. Programmet finns på svenska. Finns även färdiga rutter att ladda ner till navigatorn. Programmet är väl tänkt för Mc. Finns dock inställningar för bil.


tyre.tk

Kenneth
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: TomTom ruttplanering

Intressant,
I FAQ står att den är tänkt för Rider - jag antar att det är en TomTom modell för mc-bruk. Vet du om den funkar med TT One XL?
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: TomTom ruttplanering

Tack för tipset Kenneth. Det har jag väntat på. Bara att hoppas jag nu får in det i min TomTom 720

Anders
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
949
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: TomTom ruttplanering

Hej

Vad jag förstår av deras information så är det inte hårdvaran utan det är mjukvaran (versionen) på din TomTom som är avgörande. Det står någonstans i informationen vilken mjukvara som krävs, hittar inte detta för tillfället. Klippte ut en text där det står version 5 eller högre. Har inte själv testat programmet då min navigator kraschade då jag gjorde senaste uppdateringen på TomTom Home.

Kenneth

Solution
Tyre does not depend on your hardware, but on the software that has been installed on it. So, it can be used in combination with other TomTom systems or with a PDA.
There is only one condition: you should have the right sofware installed on your TomTom or PDA: TomTom Navigator version 5 or up.
Although I do not have any experience myself, from other people I hear that they use Tyre together with their TomTom GO or PDA successfully.
However, if you use another system than a TomTom RIDER, it might be possible that you receive the message that your TomTom cannot be found. To solve that problem, see above.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 410

Guest
Sv: TomTom ruttplanering

Kenneth
Nu har jag fått det att fungera efter diverse strul. Min TomTom har varit underlig en tid och jag fick inte heller Tyre att fungera. Jag gjorde då en återställning av TomTom och plockade ut mitt SD-kort vilket jag misstänker är orsaken till krånglet. Sedan uppdaterade jag TomTom och följde därefter Tyre-hjälpinstruktioner för att ladda ner routen till TomTom och vips!.. där fanns den.

Nu skall jag göra detta ett antal gånger så jag lär mig och får rutin, vid min ålder glömmer man så lätt och rätt som det är sitter man där och undrar: "Hur tusan var det nu man gjorde"! :)

Anders
 
Toppen