• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tomtom gps

lindeman

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17619
Medlemskap
2024
Hej
Är det någon som vet om Tomtom go camper Max fungerar tillsammans med Park4night?
Vill veta om det går att skicka vägbeskrivningen (ITINERARY) på ställplatser/campingar till GPS,n.
Har idag en Tomtom go 61 men där fungerar det inte.
Mvh Lennart
 

Bilagor

  • IMG_1594.png
    IMG_1594.png
    2 MB · Visningar: 4
  • IMG_1593.png
    IMG_1593.png
    2,4 MB · Visningar: 4

lindeman

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17619
Medlemskap
2024
Länken fungerade inte men jag gick in på deras hemsida och tittade men hittade ingenting som gav mig ett svar på om vägvisningen fungerade på någon Tomtom.
Fungerar kanske bara på Garmin. Vet att det funkar på Garmin camper 780 som inte finns längre och var väldigt dyr
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Länken fungerade inte men jag gick in på deras hemsida och tittade men hittade ingenting som gav mig ett svar på om vägvisningen fungerade på någon Tomtom.
Fungerar kanske bara på Garmin. Vet att det funkar på Garmin camper 780 som inte finns längre och var väldigt dyr
Är du säker på att länken inte fungerar? Det är alltså en PDF som laddas ner. I Windows 11 som jag har ser jag inte den nedladdningen utan att öppna nedladdade filer. Men där finns den.
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Länken fungerade inte men jag gick in på deras hemsida och tittade men hittade ingenting som gav mig ett svar på om vägvisningen fungerade på någon Tomtom.
Fungerar kanske bara på Garmin. Vet att det funkar på Garmin camper 780 som inte finns längre och var väldigt dyr
Det var ingen länk fast den var blå. Jag Googlade på "park4night gps" och då kom den blå texten fram. Tryckte på den och en pdf-fil laddades ner till "hämtade filer" som beskriver hur man gör. Engelsk text. Har inte provat själv ännu. Jag ha inte Max-modellen utan en tidigare,
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Hej, jag har en Tomtom 620.
Du måste gå via Tomtom "MyDrive" (i mobilen)
Testade detta igår och efter Itinerary väljer du GPS applikations och MyDrive EU.
Då kan Tomtom MyDrive överföra din poi till Navigatorn.
Testa detta och återkom gärna. /Roy
 

lindeman

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17619
Medlemskap
2024
Det ska jag kolla imorgon, hoppas det fungerar.
Stämmer det att ni har en youtube kanal och att jag har sett er, Ludde och Annelie (our Third home) på era kanaler?
 

lindeman

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17619
Medlemskap
2024
Hej alla
Nu har jag provat allt och inget funkar. Installerat my drive och även Tomtom go men antingen får jag upp enl bild efter jag tryckt (ITINERARY) utan Tomtom go eller så kommer vägbeskrivningen på telefonen med Tomtom go.
Jag ger upp och erkänner mig besegrad av en GPS som kanske inte stödjer den funktionen.
Tack för alla tips och jag hittar nog ställplatser/ campingar iallafall
 

Bilagor

  • IMG_1594.png
    IMG_1594.png
    2 MB · Visningar: 8
  • IMG_1595.png
    IMG_1595.png
    2,1 MB · Visningar: 8

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Hej alla
Nu har jag provat allt och inget funkar. Installerat my drive och även Tomtom go men antingen får jag upp enl bild efter jag tryckt (ITINERARY) utan Tomtom go eller så kommer vägbeskrivningen på telefonen med Tomtom go.
Jag ger upp och erkänner mig besegrad av en GPS som kanske inte stödjer den funktionen.
Tack för alla tips och jag hittar nog ställplatser/ campingar iallafall

När jag, i Park4night, trycker Itinerary så får jag upp några val i en lista, den översta "GPS applikations" när jag väljer den så finns där "MyDrive EU". Den för då över koordinaterna till MyDrive (i mobilen). Funkar inte detta för dig?

Det är även viktigt att du loggat in på "MyDrive" (i navigatorn) med samma inlogg som du har i navigatorns registrering hos Tomtom. Dessutom måste även mobilen anslutas till navigatorn via bluetooth. Har du fixat detta?

Du kan ju alltid mata in koordinaterna, ifrån Park4night, i din navigator. Åtminstone tills du fått överföringen att funka. Har du koll på hur du matar in koordinaterna i navigatorn?
 

rich710

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
34741
Medlemskap
2025
Jag har en TomTomGo Camper Max, Det fungerar med Park4night och Itinerary till TomTomGo på mobilen, väl där väljer jag Aktuell Rutt, Väljer Lägg till i mina Rutter. Samma sak om jag vill spara bara platsen, Då markerar jag målet för rutten, trycker på de tre punkterna och väljer "Lägg till i mina platser" Rutt eller plats hamnar då på min TomTom Mydrive om jag har ställt in inloggningen på både Lur och GPS-enhet.
 

Bilagor

  • IMG_6997.JPEG
    IMG_6997.JPEG
    1,2 MB · Visningar: 7
  • IMG_6998.PNG
    IMG_6998.PNG
    625,3 KB · Visningar: 7
  • IMG_6999.JPEG
    IMG_6999.JPEG
    2 MB · Visningar: 6
  • IMG_7001.JPEG
    IMG_7001.JPEG
    2 MB · Visningar: 6
  • IMG_7002.JPEG
    IMG_7002.JPEG
    1,5 MB · Visningar: 7
  • IMG_7003.PNG
    IMG_7003.PNG
    5,7 MB · Visningar: 7
Toppen