• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TOMTOM GO

F

F.d. 50012

Guest
Har beställt en TomTom GO 730. Hur ställer man in den för att undvika betalvägar? Hittar inget om det i deras instruktionsbok, där står det bara om att välja bort motorvägar.

/Bertil.

Sv: TOMTOM GO

Vet inte hur det är med TT GO men i TT ONE går man till ändra inställningar och sedan bläddra fram till inställningar för vägtullar och ställer in där.

Där 3 alternativ gives:
  • fråga när det finns vägar med vägtull på rutten
  • unvik alltid väg med vägtull
  • undvik aldrig väg med vägtull

Samma svar som kalle i Vika som hann före./

Senast ändrad:

Tack för hjälpen. Toppen med vår hemsida, man får alltid ett snabbt svar.

/Bertil.

Hej.
Har också en Tomtom och är mycket nöjd. Du kan ladda ner en manual från tomtoms hemsida, som är bra. / Sören

Har beställt en TomTom GO 730. Hur ställer man in den för att undvika betalvägar? Hittar inget om det i deras instruktionsbok, där står det bara om att välja bort motorvägar.

/Bertil.

Har också en Go 730T sen ca 1 månad tillbaka. Har hunnir pilla och titta en del på min, så hojta till om du undrar något så skall jag iaf göra ett försök att hjälpa till.

Tillbaka
Toppen