• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TomTom/garmin

F

F.d. 55310

Guest
Jag tänker köpa en ny GPS, valet står mellan TomTom 730 TC och Garmin 765T. Dessa uppfyller bäst de kriterier som jag vill ha i en gps frånsett två frågor som säkert någon vet bättre än jag.
Det går att ange koordinater som adress i TomTom men kan man välja att knappa in formatet "Decimalgrader" eller formatet "decimalminuter" eller formatet "grader, minuter, decimalsekunder ", detta går i Garmin.
Finns ej detta i TomTom går det att räkna om det, men det är smidigt att bara knappa in.
Nästa fråga har dessa två lika bra täckning i Ungern o Tjeckien

:)

Carl-Axel H

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
3498
Medlemskap
2025
Sv: TomTom/garmin

Jag tänker köpa en ny GPS, valet står mellan TomTom 730 TC och Garmin 765T. Dessa uppfyller bäst de kriterier som jag vill ha i en gps frånsett två frågor som säkert någon vet bättre än jag.
Det går att ange koordinater som adress i TomTom men kan man välja att knappa in formatet "Decimalgrader" eller formatet "decimalminuter" eller formatet "grader, minuter, decimalsekunder ", detta går i Garmin.
Finns ej detta i TomTom går det att räkna om det, men det är smidigt att bara knappa in.
Nästa fråga har dessa två lika bra täckning i Ungern o Tjeckien

:)
Hej
Kolla med en handlare som är ansluten till "Dialect" kejan. de rear ut Garmin 2820 för ca 1500:- kr (ettusenfemhundra) gör det snabbt. Ordinarie pris på 2600 serien är 13-14 tusen. Visserligen är det en karta från 2006 men en uppdatering kan du köpa hos Stjärna fyrkant för 600-800 och installering gör du själv. De enda du behöver göra, är att hämta hem några filer. Kartan över östeuropa finns i denna uppdatering. Vi planerar att äka Polen - Ungern - Krotaien Italien - Frankrike på sensommaren.

MVH
CA

Toppen