• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TomTom/garmin

• Startad av Startad av F.d. 55310
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 55310

Guest
Jag tänker köpa en ny GPS, valet står mellan TomTom 730 TC och Garmin 765T. Dessa uppfyller bäst de kriterier som jag vill ha i en gps frånsett två frågor som säkert någon vet bättre än jag.
Det går att ange koordinater som adress i TomTom men kan man välja att knappa in formatet "Decimalgrader" eller formatet "decimalminuter" eller formatet "grader, minuter, decimalsekunder ", detta går i Garmin.
Finns ej detta i TomTom går det att räkna om det, men det är smidigt att bara knappa in.
Nästa fråga har dessa två lika bra täckning i Ungern o Tjeckien

:)

Sv: TomTom/garmin

Jag tänker köpa en ny GPS, valet står mellan TomTom 730 TC och Garmin 765T. Dessa uppfyller bäst de kriterier som jag vill ha i en gps frånsett två frågor som säkert någon vet bättre än jag.
Det går att ange koordinater som adress i TomTom men kan man välja att knappa in formatet "Decimalgrader" eller formatet "decimalminuter" eller formatet "grader, minuter, decimalsekunder ", detta går i Garmin.
Finns ej detta i TomTom går det att räkna om det, men det är smidigt att bara knappa in.
Nästa fråga har dessa två lika bra täckning i Ungern o Tjeckien

:)
Hej
Kolla med en handlare som är ansluten till "Dialect" kejan. de rear ut Garmin 2820 för ca 1500:- kr (ettusenfemhundra) gör det snabbt. Ordinarie pris på 2600 serien är 13-14 tusen. Visserligen är det en karta från 2006 men en uppdatering kan du köpa hos Stjärna fyrkant för 600-800 och installering gör du själv. De enda du behöver göra, är att hämta hem några filer. Kartan över östeuropa finns i denna uppdatering. Vi planerar att äka Polen - Ungern - Krotaien Italien - Frankrike på sensommaren.

MVH
CA

Tillbaka
Toppen