• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TomTom Fartkameror

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.821
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Såg att appen TomTom Fartkameror är gratis. Låter ju rätt bra, de skriver att den uppdateras vädligt ofta.
MEN! Den funkar inte om man inte samtidigt abonnerar på fartkamerorna! Hur kan en app få heta Fartkameror och vara gratis, när den inte visar fartkameror? Vilseledande marknadsföring. Att vissa tilläggsfunktioner kan kosta är rätt OK, men att huvudfunktionen inte ens funkar.
Aldrig mer TomTom för mej!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TomTom Fartkameror

Många navigeringsappar där fartkameravarningar tidigare ingick i priset tar nu extra betalt med in-app-köp. Detta beror antagligen på den hårdnande konkurrensen och sänkta priser. TomTom WE har sänkt priset med ca 30% till 399 kr men tar i gengäld betalt för fartkameravarningar med 15 kr/månad eller 159 kr/år.
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: TomTom Fartkameror

Har aldri skjønt hva man skal med fartskameravarsling, holde fartsgrensene er enkelt. I flere land er dette forbudt å bruke og kan gi store bøter. ;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TomTom Fartkameror

Har aldri skjønt hva man skal med fartskameravarsling, holde fartsgrensene er enkelt. I flere land er dette forbudt å bruke og kan gi store bøter. ;)

Jag trodde också att jag alltid hade kontroll över min hastighet men ack vad fel jag hade. Trots att jag ställt in varningen en bit över fartgränsen larmade den oroväckande ofta. Numera använder jag alltid navigeringsappen på okända vägar, särskilt i Norge där många fartkameror är medvetet lömskt placerade.
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: TomTom Fartkameror

särskilt i Norge där många fartkameror är medvetet lömskt placerade.

Her er jeg enig, bor like i nærheten av et av de mest innbringende kameraene i hele Norge. Det står i 50 sone i en nedoverbakke hvor det er flott utsikt som gjør at man blir uoppmerksom.
Jeg har også fartsvarsling, men har aldri lyd på gps'n.
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: TomTom Fartkameror

Har en Tomtom som varnar för fartkameror. Tyvärr kan man inte helt lita på dessa, man använder ju flyttbara kameror också. Går inte att lita på, jag vet!!
/Sören
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: TomTom Fartkameror

Detta kom igår. ,;#Goda nyheter: TomTom Fartkameror finns nu för bara SEK 132.98! Så att du kan köra mer avspänt till ett lägre pris
Den här mycket exakta varningstjänsten omfattar 25 000 kameraplatser och 95 % täckning i 23 europeiska länder.#

/Vidhem
 
F

F.d. 55519

Guest
Sv: TomTom Fartkameror

Er det forbudt å bruke fartskameravarsling i Tyskland nå? eller er det bare Sweits
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: TomTom Fartkameror

Jag har läst någonstans att fartkameravarnare i t.ex GPS'er inte är tillåtet i alla länder i Europa. Är det någon mer som kan vidimera detta? Sedan finns ju också laser/radarvarnare som varnar för kameror, laserpistoler etc. att köpa. Dessa är olagliga att inneha i Sverige & många europeiska länder. Bra att ha om man kör på marginalen till hastighetsöverträdelse. Att köra för fort innebär ju inte alltid att man medvetet kör för fort utan ibland kan man komma över gränsen utan uppmärksamma detta. OBS! Se inte detta som en uppmaning att begå lagbrott utan mer som en upplysning om vad marknaden erbjuder. Vilken typ av utrustning man har i sitt fordon är innehavarens ansvar.

Bennie
 
Senast ändrad:
J

Jarn

Guest
Sv: TomTom Fartkameror

Jag använder denna app i telefonen i stället. Uppdateras mycket snabbare avseende både mobila och fasta kameror.
Kan köras utan uppkoppling till Internet.

Finns både gratis version och en som kostar några tior.
Både för iPhone och Android.

CamSam | The ultimate black spot alerter
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: TomTom Fartkameror

Just:
This link on camsam.com is unsafe for browsing
CamSam | The ultimate black spot alerter
1 active threats have been detected on this link

Blackhat SEO (type 1720)
Navigation on this site is not recommended.
4 compromised pages have been found on camsam.com

Go to full 30-day site report for more details.
 
J

Jarn

Guest
Sv: TomTom Fartkameror

Marunga, det skulle vara intressant att veta vilken Browser och Antivirus program du använder ?

Jag har nog det mesta i säkerhet på min dator och använder Google Chrome som browser, men får inga varningsmeddelande?
 
Toppen