• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TomTom Camping&Caravan

göran-43

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
7413
Medlemskap
2026
Köpte i tyskland på återvägen från Spanien nya TomTom Camping& Caravan GPS. Problemet är att jag inte hittar i menyn "undvik motorväg",jag anser att den är viktig i Tyskland. Kan någon säga om menyn finns eller inte. Menyn "undvik vägtullar" finns men det hjälper inte i Tyskland.

F

F.d. 25168

Guest
Sv: TomTom Camping&Caravan

Köpte i tyskland på återvägen från Spanien nya TomTom Camping& Caravan GPS. Problemet är att jag inte hittar i menyn "undvik motorväg",jag anser att den är viktig i Tyskland. Kan någon säga om menyn finns eller inte. Menyn "undvik vägtullar" finns men det hjälper inte i Tyskland.
Burde findes på navigatoren.

1361886037201.jpg

1361886113666.jpg

Ronny och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
10044
Medlemskap
2025

Hejsan! Om du lägger in den tänkta ankomstorten så kommer du att få frågan om du vill
undvika motorväg!
MVH.Ronny

Bengt & Pia

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
9631
Medlemskap
2025

Hej!

Gå till inställningar. Fordon och rutter. Fordons och ruttyper. Välj sedan husbil då kommer frågan upp vikt längd mm. Tryck nästa så kommer frågan om du vill undvika motorvägar.:wink:

// Bengt

Senast ändrad:

göran-43

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
7413
Medlemskap
2026

Tack för infon, jag hittade undvik motorväg. Tänk vilken service man får här!

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Hej

På "undvik betalväg" har den änu inte lärt sig att undvika Göteborg :D

Bengt & Pia

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
9631
Medlemskap
2025

Först inställningar. gå sedan till Fordon och rutter. och sedan vägtullar där kan du välja vad du vill. ex unvika vägtullar mm.
Dessutom kommer frågan upp när du lägger in en rutt:spinny:

//Bengt

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023

Så dum jag är! Det kommer alltid upp vägtullar när jag skall till Tyskland via bron till Danmark! Naturligtvis är det kostnad över bron. Hjärnsläpp!
Tack för hjälpen:oops:

F

F.d. 55337

Guest

Ni som har använt TomTom Camping&Caravan, motsvarar den era förväntningar? Är det något ni kan rekommendera? Hur är det med kartor? Måste man köpa nya kartor efter en tid eller får man genom TomTom uppdateringar? Kan man ange höjd på fordonet också?

Anders och Birgitta
Vårt husbilsliv

annie783

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
9082
Medlemskap
2024

Anders og Birgitta - jeg kjøpte TomTom Truck 5150 som har samme muligheter for å velge bil, husbil, truck etc.

Fordelen med den er kartoppdateringer på livstid. Men den mangler POI for husbilsplatser og tömning. Men POI har vi jo her på HBK.

Velger du husbil bruker den samme tokiga logik og unngår alle ferger og kjører heller mange timer ekstra - akkurat som TomTom Caravan. Men velger du vanlig bil så får du også kjøre ferger.

F

F.d. 1286

Guest

Den motsvarar verkligen inte mina förväntningar! Svårbegriplig - näst intill omöjlig - ologisk och när man väljer husbil och anger mått, vikt etc så kan det bli långa omvägar jämfört med personbil. Du måste t.ex veta vad en stad heter i närheten av en POI för att överhuvud taget få fram en sådan. Jag köpte min direkt när den kom ut och då ingick bara 2 års kartuppdatering. Nu är det visst liksom Garmin, livslång uppdatering.
Kan inte rekommendera denna GPS!

Toppen