• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TOM TOM

F

F.d. 58666

Guest
Hej i vintermörkret!
Jag hoppas att Tomten kommer till er hb-vänner, jag har en liten förhoppning att han inte glömmer Öland på vintern för på sommaren är det för varmt för honom här.
Nu hoppas jag att han kommer med en ny GPS, så är det någon i julklappsstöket som vet något om TomTom Camper vore tacksam för tips.

Ha en GOD JUL där ute :santa-3-icon:Önskar Kamilla och "linkan"
solen och vindarnas ö

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: TOM TOM

Min undran är om inmatning av vikt och mått på Tomtom Camper har någon praktisk betydelse när rutten beräknas. Med Tomtoms app får man annars fler funktioner till en bråkdel av priset och en överlägsen bildupplösning. Campers skärmupplösning är på mediokra 480 x 272 pixlar. En modern platta har 20-25 ggr skarpare bild och en storlek på 8-10 tum.

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: TOM TOM

Se upp så du inte köper en som man inte kan ladda in POIs i se nedan från TOMTOM hemsida
"
How can I install or remove third party POIs?
Updated: 15/11/2013 04.38 PM Back to support home page
Every TomTom navigation device comes with thousands of POIs (Points of Interest) pre-installed and you can easily install more.

Note: This feature is not available on the following devices: GO 400, GO 500, GO 600, GO 5000, GO 6000.
If you don't know which device you have, see Which TomTom device do I have?

A TomTom POI set consists of a file with the extension .ov2. You can also add an optional .bmp bitmap file that contains icon images for your POI set.

How you install or remove POIs depends on the program you use to update your device. Find the correct instructions by selecting one of the options below."

Toppen