• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tolkning av skyltning vid en parkering

Status
Stängd för vidare inlägg.

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag är övertygad om att Lisa tolkar rätt.

Jag kan tänka mej att en lapplisa tolkar det så, men jag tror knappast att en domstol skulle tycka detsamma, byt ut Sprintern mot en rejäl husbil
med 3-4 meters överhäng så förstår man ju att en sådan tolkning blir ganska absurd.
 

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Jag kan tänka mej att en lapplisa tolkar det så, men jag tror knappast att en domstol skulle tycka detsamma, byt ut Sprintern mot en rejäl husbil
med 3-4 meters överhäng så förstår man ju att en sådan tolkning blir ganska absurd.
Ledsen om jag hade fel under hela den tid jag jobbade som trafikingenjör och när jag var arbetsledare för parkeringsvakt er.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Ledsen om jag hade fel under hela den tid jag jobbade som trafikingenjör och när jag var arbetsledare för parkeringsvakt er.

Låter fortfarande som en ganska absurd, och som jag tycker felaktig tolkning, då blir ju det utrymmet som man vill skydda mot parkering fyllt av
3-4m bil (i mitt exempel) men liknande galenskaper har man ju sett i andra sammanhang.
 

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Låter fortfarande som en ganska absurd, och som jag tycker felaktig tolkning, då blir ju det utrymmet som man vill skydda mot parkering fyllt av
3-4m bil (i mitt exempel) men liknande galenskaper har man ju sett i andra sammanhang.
I bland är lagen absurd när man betraktar den i ett verklighetsperspektiv.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Det var den bästa kommentaren enligt mig.Jag tänker på den undantag som tillåter köra tunga lastbilar med B-kort bara att dom är registrerade som PB2 ..oavsett vad det står på reg.papper så är dom fortfarande tunga lastbilar
Nu är det ju ingen naturlag som avgör att ett fordon med totalvikt 3600kg är svårare att köra än ett med totalvikt 3400kg :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen