• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ToalettVattenflöde

F

F.d. 24476

Guest
Hej jag undrar om någon annan upplever att Det spolar dåligt i toaletten.Toaletten sitter längst bak i bilen och använder samma vattenpump som dusch och andra kranar men de funger helt normalt.Kör jag upp bilen på kilar så den
står vågrätt så funger den bättre.Men inte som i husvagnen vi hade innan.
 

JanneW

HBK Medlem
Inlägg
439
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: ToalettVattenflöde

Jag upplevde samma problem, just med toan som var längst från vattentanken.
Jag satte en extra pump på slangen och kopplade ihop 12v matningen med den andra så dom går samtidigt.

Jag använde en sådan där pump som har slanganslutning både in och ut så det är lätt att klippa av slangen och hänga in den.

Visst följden blev att det är mycket (onödigt) bra fart i diskbänken (som är närmast tanken) men nu spolar toan jättebra.
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: ToalettVattenflöde

Det där med strypplugg verkar värt att kolla upp. Vi har också toan längst bak i bilen, men med bra spolning.
Uteduschen däremot, som sitter i lastutrymmet alldeles utanför toaletten,har uselt flöde. Det är samma typ av duschmunstycke som inneduschen, men trycket är så dåligt att det inte orkar separera flödet till tunna strålar. Det blir bara en svag rännil som är svår att utnyttja.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.629
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: ToalettVattenflöde

Det där med strypplugg verkar värt att kolla upp. Vi har också toan längst bak i bilen, men med bra spolning.
Uteduschen däremot, som sitter i lastutrymmet alldeles utanför toaletten,har uselt flöde. Det är samma typ av duschmunstycke som inneduschen, men trycket är så dåligt att det inte orkar separera flödet till tunna strålar. Det blir bara en svag rännil som är svår att utnyttja.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan, ja kolla upp det. Om uteduschen är lite extra tillbehör så kanske de/någon mindre vaken person kopplat på den efter toastrypningen.....Men det borde i så fall bara påverka kallvattenflödet om du har blandarkran innan uteduschen.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen