Mats/Inger Nilsson
HBK Medlem
Jag har problem med att stänga/öppna min toa den går väldigt trögt även om jag smörjer med såpa eller matolja så knappt man kan föra in luckan
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Använd aldrig matolja då är det kört då den härsknar gör rent gör rättJag har problem med att stänga/öppna min toa den går väldigt trögt även om jag smörjer med såpa eller matolja så knappt man kan föra in luckan
Har använt rapsolja i minst 10 år. Har aldrig råkat ut för att den härsknat. Gör naturligtvis rent ibland och oljar på nytt.Använd aldrig matolja då är det kört då den härsknar gör rent gör rätt
Kanske ett dumt svar men du sitter väl inte på toan när du hanterar luckan. Om den är trög obelastad så brukar Junis tips göra susen.Jag har problem med att stänga/öppna min toa den går väldigt trögt även om jag smörjer med såpa eller matolja så knappt man kan föra in luckan