• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Toalett-skål med urholkning

K

Kyros-2

Guest
Thethford har på senare modeller av toalett-stolen gjort en underlig urholkning framtill på toalett-skålen. (Se bifogad bild.) Detta försämrar hygienen. Någon som har en funktionell förklaring till underligheten?

Bilagor

• DSCN5244-800.jpg
    DSCN5244-800.jpg
    80,9 KB · Visningar: 9

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Sv: Toalett-skål med urholkning

Jag trodde att man skulle placera halsen stadigt där vid för rikligt intag av alkohol..
Eller ska killarna kunna kissa utan att lyfta på locket:wink:

Ska bli spännande att få det riktiga svaret, om det ens finns, kanske bara design..

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Hur ser ringen ut som du fäller ner?
Kan det vara så att den har en passform som gör att ringen inte skall kunna glida, för inte blir det väll ett hål under ringen ut i det fria?

K

Kyros-2

Guest

Sittlocket har två falsar, en på utsidan och en något mindre på insidan. Den på utsidan är någorlunda tättsittande och täcker hjälpligt urholkningen, dock inte vattentätt. Den på insidan lämnar ca en cm springa. Vid en något olycklig användning - eller stänk i största allmänhet - är det stor risk för smärre ohygieniskt läckage på utsidan, något som inte hade inträffat om den där urholkningen inte hade funnits.

F

F.d. 29751

Guest

Det är ett aber det där är man handikappad och måste sitta, har måsta skära ut en skumgummibit som passar i skåran på toastolen.

Toppen