• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Toa spol problem

• Startad av Startad av F.d. 15591
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 15591

Guest
Har en solifer 6700 som toan inte spolar,har bytt säkring enl.handboken.Vatten finns,det bara klickar när jag trycker ner spolknappen.Vad göra?Allt var ok.för 3 veck.sedan.

Sv: Toa spol problem

Har du trykkvatn system i bilen eller er det slik at pumpen starter når du åpner en kran. Samme bryter finnes i toa, det er mulig den lederen er trasig.
Sikringen innenfor døren til kassetten er for varsellyset, ikke for magnetventil og pumpe. Når det klikker under setet i toa så fungerer magnetventilen, men det kan være et klikk og i bryteren som er nesten like sterkt.

Bak et plastdekset til venstre for kassetten sitter en koblingsboks med 4 kontakter +/- 12V og +12V til magnetventil og pumpe. På biler med trykkvatn er det bare 3 som er ført videre.

Sv: Toa spol problem

Hejsan, det finns lite olika varianter på spolning. Eftersom du skriver vatten finns så antar jag att du har den varianten med spolvattenbehållaren i toan.
Det klickar när du trycker, det betyder att den mickrobrytaren blir påverkad.
Det finns en mickrobrytare till, den funkar så att man inte kan spola utan kassetten inkörd i toan. Om du drar ut kassetten så sitter den i "klykan"där vridmekanismen till öppningen av tankens skiva sitter. Kolla så den blir påverkad.
Om du vill komma in till pumpen så får du bända/dra upp skålen som man har toapappret i.
Om du skulle ha toavarianten som tar vatten från färskvattentanken så sitter det ett relä under toapappershållaren i stället.

Lycka till JANKRO.

Tillbaka
Toppen