Sv: TOA DOMETIC CT 4110
Hej.
Om du tittar in genom luckan där kassetten skall vara så ser du en magnetventil långt in på vänster sida. Kolla om du får spänning till den när du spolar, har du spänning är magnetventilen trasig, har du ingen spänning så är felet någonstans i den elektriska installationen. Ett annat fel som kan uppstå när toan har använts en längre tid är att munstyckena/hålen i spolringen som sitter runt skålen har satts igen av kalk från vattnet. För att se ringen och kunna ta bort kalken får du ta bort plastringen (den ringen som själva sitsen sitter fast i) som sitter snäppt över toan. Det ska medfölja ett verktyg för det, om det inte finns så kan man använda en smörkniv av plast så att man inte skadar ringen. Under den sitter en annan ring som är skruvad, ta bort den så ser du spolringen och du kan ta bort den. När du tar bort kalken så tänk på att hålen i spolringen har olika storlek för att vattnet ska kunna gå runt hela spolringen. Jag gjorde så att jag petade försiktigt med en tandpetare i hålen och sedan la jag ringen i en balja med ättikslösning en timme och sedan petade jag en gång till innan spolade igenom ringen med varmt vatten. Sedan är det bara att montera tillbaks allt igen. Hoppas detta hjälper dig.
Mvh / Roland