• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tjolöholms Slott

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
På fredagskvällen samlades vi några HBK medlemmar på Tjolöholms slott det var Clas & Ramona, Gun & Rolf, Yvonne & Frank, Kingen. Och Postis.
Vi började med en liten förövning få fredagskvällen att logga några i ställplatsens närhet det blev Badplatsen, Dammen som vi ”Postis” loggade förra året så där var vi bara åskådare ett nytt försök att hitta cachen: Ängeln blev resultatlöst Udden inbringade inga problem svårighetsgrad 1½-1½ av en skala på 5 brukar inte vara svåra men sen kom den stora utmaningen denna dag svårighet 3½ - 4½ då börjar säkerhetsrep, repstegar och annan utrustning vara bra att ha men dock saknades de denna kväll. Hur får man en frivilligt att klättra vi gamla och stela tar genast ett steg bakåt kvar blir de viga och de yngre i gruppen alla har vi ju hört talas om Klas klättermus i vår ungdom och då blev det ”Clas” ena halvan i Clas & Ramona som offrade sig. Sen loggar vi och skriver ner nästa ”GPS koordinat” till nästa Catch i serien, jag kryssar över de sista siffrorna på bilden så jag inte avslöjar nästa plats.


clasklättermus.jpg kordinat.jpg

På kvällen blev vi alla inbjudna till Yvonne & Frank oj vilken plats det kan finnas i en husbil av modell större, en mycket trevlig avslutning på dagen TACK.
Jag hade oturen att på lördagsmorgonen drabbas av ett elfel på den automatiska glasdörren på Postbilen förmodligen resultatet att den stått stilla i 6 månader, så jag fick börja skruva bara ena halvan av Team Postis kunde följa med Cachingsgänget som ställde upp i gemensam trupp med cyklar. När Cachingtruppen kom förbi ”bivacken” för mellanmål så hade jag konstaterat att Team Postis fick avsluta caching helgen och återvända till basen för repration, om resten av centrallåset pajade så hade jag ju bara sidofönster och takluckor som in och utgång, bäst att åka till hemmaplan.

elfel.jpg

Eftersom jag råkar fylla pensionär i dag så överraskade gänget mig med en trekantig tårtbit i glas det skulle bli kvällens överraskning, det kändes som att jag smet från födelsedagskalaset på lördagskvällen, men vi träffas säkert snart igen och jag sparar ”tårtbiten” till dess, så öppnar vi den och ”äter en bit”
Jag glömde att ta en bild över själva qvickstoppet som kostar 100: - att stå på över natten och man betalar med kontokort i automat det är ju ingen direkt ”hotellstandard” på toaletterna men de var funktionsdugliga och rena. Någon av er andra som var med kanske har mer bilder och skriver lite om denna första gemensamma övning för året. Och ni som fortsatte träffen har kanske ännu mer att berätta för alla andra geocachare i klubben.

slottet.jpg
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Tjolöholms Slott

Vill först av allt tacka alla som var med under helgen. Det blev en kanonhelg.
Jag har nog inte skrattat så på någon träff tidigare, sen fanns de ju de som skratta "Lite" extra.
Vi fortsatte vår "Skattjakt" efter att Postis varit tvungna att lämna oss.
Vi cykla och vandrade kors och tvärs över halvön, Tyvärr var vi tvungna att lämna en cache kvar.
På söndag så gjorde vi ett nytt försök på den sista cachen men det sket sig nu med.
Vidare färd mot Åsa för några i gänget (Clas o Ramona och barnen åkte hem)
Vi parkerade och tog en långpromenad i Åsa där vi hittade 6st cacher av varierande svårighet.
Det sista som hände var att Kingen m fru åkte runt lite sporadiskt och plockade 9st till.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Tjolöholms Slott

Hmm HBK:are så nära....vi bor inte långt från Tjolöholm, och vi stod faktiskt i valet o kvalet om vi skulle fotografera fåglar på Tjolöholms strandängar i helgen, men det blev Äskatorp istället. Hade vart kul om vi hade sprungit på er där ute!
/Annette
 
F

F.d. 1825

Guest
Sv: Tjolöholms Slott

Här kommer lite mer kort från vår jättetrevliga caching helg vid Tjolöholm slott.
CIMG1809.JPGCIMG1823.JPG

CIMG1806.JPGDSC00029.JPG

CIMG1826.JPGCIMG1810.JPG
Vi hade fint väder och många cacher hittade vi. Vi hade även med oss cachinghunden Izor även han fick åka cykel men roligast var nog att springa själv. Så tack alla som var med för en härlig helg i trevligt sällskap och massor av skratt. Det var längesen vi skrattat så mycket det känns i käkarna än så vi hoppas att få göra om detta snart igen.
 

Bilagor

  • CIMG1804.JPG
    CIMG1804.JPG
    764,1 KB · Visningar: 5
Toppen