• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tipspromenader på träffar

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025
Det skulle vara roligt att veta hur uppskattat det är med tipspromenader på träffar? Hur lång tid vill ni att en tipsrunda ska ta? Vill de flesta ha tipspromenader, någon annan aktivitet eller ingen extra aktivitet alls? Räcker det med programmet som finns i träffen?

Marie:yes:

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Tipspromenader på träffar

Javisst skall det vara tipspromenad, jag har vid ett flertal tillfällen haft det. Man får bara planera in ett bra system att lämna ut frågeformulären och en låda att lämna in dem i och en tidpunkt när svaren senast skall vara i lådan annars blir det mycket passning.
Tiden för att gå den tycker jag att ungefär en timme och därunder inklusive funderingar vid frågorna är lagom. Det är ganska trevligt att man går en promenad tex. i grupp och har trevligt. Jag hade lovat att fixa en till Kistinehamnsträffen men har du en bra är jag tacksam så hjälper jag till med det praktiskt på plats.

Postis

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Självklart ska det va en tipspromenad. Är det så att nån inte vill gå, ja då får väl den
låta bli. På ölträffen kommer det att bli en, och då kommer ju frågorna att vara öl-relaterade. Har börjat att samla på mig öl-frågor, och det är inte det lättaste.
Gjorde en en gång där alla svarsalternativen var rätta svar. Han som vann hade skrivit fel, och då lyckats få 13 rätt på 12 frågor.
Min svåger gjorde en där alla svarsalternativ var fel. Oj vad arga dom blev.....
Tipspromenader är trevliga inslag. Skäms på dig att du ens ifrågasätter.....
1.gif

Calle

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej Calle!

Som träffarrangör vill man ju bara göra sitt bästa för att gästerna ska trivas - inte fel tycker jag att kolla av hur folk vill ha det. Håller med dig om tipspromenad som anknyter till temat på träffen. När vi hade räkfrosseträffen i Grebbestad valde vi en annan variant med kluriga frågor om orter och maträtter som också var väldigt populärt.

Allt för att gästerna ska trivas så bra som möjligt.

Marie:yes:

B

Boxer

Guest

Tipspromenader är lite av min passion. men det ska vara intressanta gärna svåra men svarbara frågor.
Ska man gissa på de flesta frågorna kan man lika gärna fylla i lappen utan att gå runt. Svårigheten med tipsfrågor är att få till intressanta frågor med rätt svårighetsgrad så man känner sej lite duktig när man knatat runt.
Jag avskyr frågor typ hur många korvar går det i en brevlåda? 11235, 14546 el 16532.
Sen är det ju frivilligt om man vill gå.

H

hianders

Guest

Hej Marie och Rolf! Hasse gjorde ju en tipspromenad till Norbergsträffen förra året som några gick runt i hällande regn. Ganska så kluriga frågor faktiskt som uppskattades mycket (eller hur Linden?). Vi har kört den en gång till vid ett annat tillfälle. Om du vill kan jag skicka frågorna till dig i separat mail.

Nu snöar det lite i södra Dalarna - bara "puder" än så länge tack och lov. En vecka till träffen i Karmansbo. Undrar om vi kommer av gården.

Hasse & Inger

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Hej Inger!

Vi har inga problem att hitta frågor till tipspromenaden - vi bara undrade hur pass intresserade folk är av tipspromenader i största allmänhet. Vi har ju varit på en del träffar och fått höra både för och emot så det är därför vi gick ut med frågan.

Man vill ju inte att folk ska känna "å nej ska vi ut på tipspromenad nu igen".

Senast ändrad:

Gun & Rolf

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2025

Vi gillar också tipspromenader och varje gång hoppas man
att i dag skall jag vinna, men så svarar man fel på den som för många andra
tillhör de lättaste frågorna och så blir det bara 9 eller 10 rätt.
Och är det någon som tänker "å nej ska vi ut på tipspromenad nu igen"
det är inget krav att delta, det är ju bara ytterligare ett kul inslag i en träff.

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Min erfarenhet är att det är mycket uppskattat med tipspromenad på träffar.
De som inte gillar det har ju inte krav att gå den.

Typen av svårighetsgrad är nog inte så viktig, utan bara att få en promenad och svara på lite kluriga frågor och ha kul.

:) Carina

Mita o Stig

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025

Hej
Det är ju alltid roligt med tipspromenad, gå runt och samtidigt lära känna folk är ju både lärorikt och trevligt.
Vi ses'
hälsning 1105

F

F.d. 4811

Guest

Tipspromenad gör att folk börjar prata med varandra "på spåret" man har plötsligt något gemensamt att prata om och då blir det en bra stämning resten av kvällen. Känner man inte varandra så bra så har man i alla fall tipspromenaden att prata om till början.

Frågorna ska vara kluriga och roliga då blir det en fortsatt bra kväll.

F

F.d. 55293

Guest

Vi har faktiskt undvikigt klubbar för vi tycker tipspromenader är så påtvingat och tråkigt. Mvh Sunesson

F

F.d. 4811

Guest

Vi har faktiskt undvikigt klubbar för vi tycker tipspromenader är så påtvingat och tråkigt. Mvh Sunesson

Håller faktiskt med dig där. Många brukar fråga varför man inte var med o s v. Man måste faktiskt få tycka själv vad man vill vara med på samt slippa frågor varför man inte var med. Respekt kallas det tror jag!

Toppen