• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips vid begagnatköp

Janericbe

HBK Medlem
Inlägg
78
Kommun
Skoghall
HBK-Nr
30030
Medlemskap
2025
Nu har det gått så långt med min bil köpt påvästkustens husbilcenter att jag Tröttnat på all ovilja och okunskap i kundhantering från företaget som ökat sin omsättning ca 463 % sista året och med deras recept sälj o gömma pengarna i fickan .
Har på inrådan av Konsumentverket lämnat all mailkommunikation mm till Konsument Karlstad och de kommer fortsättningsvis hantera ärendet .
Blev ju lovad av försäljaren tillika delägare ett återköp i september bara säljaren pratat med sina kompisar om hur detta skulle gå till och sedan ringa mig .Endera pratar de inte med varandra på firman eller så har han tappat bort mitt telefonnummer ... Personalen på Konsumentverket kommer inte nöja sig med ett sådan hantering ....
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Fruktansvärt tråkig läsning i denna tråd. Hoppas verkligen att det löser på bästa sätt Janericbe! Lider med dej!

Detta är väl antagligen ett exempel på företag som vill sko sej på den ökade husbilsmarknaden, tyvärr :(
 

Janericbe

HBK Medlem
Inlägg
78
Kommun
Skoghall
HBK-Nr
30030
Medlemskap
2025
Sista är att Service företaget i Sverige inte har något ansvar för golvet i min husbil och produktionsansvar Gäller inte om ÅF fortfarande finns kvar !
Fabrikanten i Tyskland reparerar bilarna där utan kostnad för dom som har från en underleverantör dålig komponent monterad vilket gör att golvbeläggningen lossnar och känns svampig när man haft golvvärmen påkopplad en stund .Bilarna repareras också i Sverige men bara om de är köpta genom detta företags Återförsäljare inte de som importeras av andra och hos annan importör har jag köpt den aktuella årsmodellen 2017 och företaget som importerar bilarna för sina återförsäljare har inte för avsikt att hjälpa mig trots att inga kostnader uppstår då företaget i Tyskland ersätter dom för reservdelar och arbete . Någon som är bra på tyska och kanske kan hjälpa mig så kanske jag kan höra med Tyskland ,bilen är importerad till Sverige begagnad i maj 2020 har gått sedan maj2017 i tysk ägo jag har tillgång till första köpeavtal gjord i Tyskland också namn o adress på företaget i Tyskland som i maj sålde bilen till den ”icke godkända importören” Är det kört så har jag en bil med trasigt golv .
Finbil i Spekeröd som importerade bilen och sedan sålde den vidare till mig har inte visat något intresse som importör att hjälpa mig fixa bilen på annat sätt än att ”låta en golvläggare skära upp mattan limma fast den sedan svetsa i hop den som vilken badrumsmattan som helst Det måste ju bli vattentätt” är deras åsikt, men inte riktigt så enkelt då materialet i golvbeläggningen inte går att svetsa som vilken badrumsmattan som helst enligt en professionell golvläggare jag varit i kontakt med .
Vad kan man ,och finns något att , göra ???
Mycket texten skulle kunna .......
 

Janericbe

HBK Medlem
Inlägg
78
Kommun
Skoghall
HBK-Nr
30030
Medlemskap
2025
Har fått rek att börja på Konsument Karlstad som åtagits sig ärendet och skall kontakta säljaren och leder deras arbete inte till en lösning blir ett eller två företag i Sverige anmälda av dom till ARN och det ger nog större tyngd i anmälan att Konsumentverket tar upp problemet med ARN än att skall göra anmälan .Känner mig nu lite som don Q han som trodde väderkvarnsvingarna var fiender ,
,dessutom har den riktiga imp hotat mig om jag använder offentliga forum för att lösa mina problem har inte förbjudit mig att använda Husbilsklubben men via Mail gett mig ultimatum att välja själv vilket kan leda till juridiska problem för mig. Maktlös ....
 
Toppen