• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips: Tvättstation för höga bilar (nordöstra Skåne)

Status
Stängd för vidare inlägg.

SoT

FD HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Den som har vägarna förbi Wä utanför Kristianstad och har en hög bil (vår är 3,20+ med antenner) kan lätt få plats i den tvätthall som ligger intill bilprovningen. Rejält med plats för "tvättarmarna" som håller slangarna (se bilden) och jag skulle tro att man får in en bil på 3,5 m eller lite till utan problem.
Vi upptäckte den av en slump när vi skulle rasta, testade hur vi fick plats och passade på att spola av. Nytt, fräscht och rent. Gick som en dans. Poletter för 80 spänn.

Ett problem har blivit löst! I Malmö där vi bor får man inte tvätta bilen på gatan och vi som bor i radhus har för liten tomt att stå och tvätta på. Detta är den närmast belägna självtvätt med rätt höjd vi kunnat hitta. Ca 9 mil hemifrån.
Jag åker gärna dit då och då för att tvätta. Om det är miljövänligare än att tvätta på gatan vet jag inte, men jag är glad åt att ha hittat en lösning för att slippa lämna den till en firma för tvätt varje gång.

Och, ja... cyklarna fick sig också en omgång.

vh

Sot
(Sanna & Torbjörn)

Bilagor

• Biltvatt.jpg
    Biltvatt.jpg
    285,4 KB · Visningar: 45

KarinochTommy

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2025
Sv: Tips: Tvättstation för höga bilar (nordöstra Skåne)

Tack för tipset. Vi har letat efter en sådan station!

• Gilla
Reaktioner: SoT
C

cheetah1

Guest
Sv: Tips: Tvättstation för höga bilar!

Suveränt! Synd att vi bor en bit ifrån. Det finns nån tvättstation utomhus i Klippan, men jag har faktiskt inte tänkt på hur hög den är. Preem har en tvätthall som nog är ganska hög, men förbannat trång, så där gör man sig nog inte besvär. Jag är lite sugen på en Westfalia Club Joker, den går nog dock in, hehe, men den är ju inte större än en vanlig personbil..

F

F.d. 58620

Guest

Jag skulle bli glad om någon här på forumet kan ge tips om en hög biltvätt i Östergötland där vi kan tvätta husbilen 3,15 hög.
Tack på förhand
Gunilla

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Tips: Tvättstation för höga bilar

Ring till Håkan på Blåklintsbuss i Mjölby. Där kan man tvätta när hallen inte används för deras bussar.

Håkan Gräns
Teknik
0142-836 52
070-645 39 96

Lasse

F

F.d. 53053

Guest

Jag tvättar vår husbil på självtvätten på Volvo i Eslöv :swoon:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Tips: Tvättstation för höga bilar i Malmö!

Nu finns det ett särskilt forum där man kan lägga in tips om Tvättanläggningar.

Ange orten som rubrik så hamnar inläggen i bokstavsordning.
Om möjligt ange koordinaterna till tvättanläggningen.

Denna tråd stängs!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen