• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på vägen?!

F

F.d. 5751

Guest
Hej på er!! Är på g och bli första gångs ägare till husbil:confused: , troligtvis Dethleffs A522, 2,5TD -92. Eftersom jag är novis på detta område tar jag tacksamt emot alla råd om, vad jag ska tänka på, kolla, undersöka osv. innan jag slår till. :ball-icon: Vill gärna se ut så här efteråt.
Mvh. Marco
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Tips på vägen?!

Marco!
Kolla så det inte är fukt i bodelen! Lyft på lister runt fönster och kolla om trät är fuktskadat, Golvet kan du kolla genom att ställa dig och hoppa lite försiktigt vid ingången till bodelen, vid spisen där man ofta har stått, är det mjukt dra öronen åt dig. Är det fukt som jag tycker är det värsta som kan hända, hoppa av köpet. Är du osäker lämna bilen till en firma som mäter om det finns någon fukt. Motorn är ju inte minst viktig, kolla om det är bytt kamrem det står säkert i serviceboken när den skall vara bytt. Kolla om servad som den skall, då kan man få en indikation om hur den är skött av tidigare ägare. Hur många ägare det har varit på bilen kan också vara bra att veta. Lycka till med köpet och välkommen till klubben.
Du kommer säkert att få många svar här på dina frågor här var det första.
mvh
Stiffe
 
Senast ändrad:
Toppen