• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på stolar till plåtis?

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Vi har under ett år gått från lyxig helintegrerad Burstner Elegance till jättefin Adria husvagn och nu hemgjord 13,5 m3 Citroen Jumper. Vi trivs super i denna trots att de som byggde den med stor sannolikhet inte ens kan skifta däck på en bil. Vi har mycket förändringar framför oss (jag å frun), men det ska bli skoj. Den har standard 1+2 säten fram. Förarstolen duger i värsta fall, men soffan åker man inte många mil i. Min fråga är om man kan montera vanliga bilstolar i en hb, eller funkar inte dess utformning? Jag menar, i en buss sitter man högt med benen neråt och i en bil lågt med benen framåt. Blir ergonomin bra i en vanlig bilstol om man sätter dessa i en buss? Nån som använder tex Saab el Volvo stolar i sin hb?
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Åk till skroten o köp en orginal underdel/chassie för enkel stol, sätt dit enkel stol efter smak!
Jag bytte dubbelsätet emot enkel stol, fick tag på nyare Ducato stolar med armstöd!
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Jag har stolar från en Ford Galaxy. Det är snurrstolar men de snurrar på fel håll. De går att snurra så man ska kunna komma in o ut lättare, gick inte snurra på andra hållet. Krävde lite modifiering för att funka. Mycket bekväma att sitta i.
 
Toppen