• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips på stolar till plåtis?

F

F.d. 59955

Guest
Vi har under ett år gått från lyxig helintegrerad Burstner Elegance till jättefin Adria husvagn och nu hemgjord 13,5 m3 Citroen Jumper. Vi trivs super i denna trots att de som byggde den med stor sannolikhet inte ens kan skifta däck på en bil. Vi har mycket förändringar framför oss (jag å frun), men det ska bli skoj. Den har standard 1+2 säten fram. Förarstolen duger i värsta fall, men soffan åker man inte många mil i. Min fråga är om man kan montera vanliga bilstolar i en hb, eller funkar inte dess utformning? Jag menar, i en buss sitter man högt med benen neråt och i en bil lågt med benen framåt. Blir ergonomin bra i en vanlig bilstol om man sätter dessa i en buss? Nån som använder tex Saab el Volvo stolar i sin hb?

F

F.d. 58882

Guest
Jag bytte till SAAB 9,5 stolar i min förra HB som var en Ducato. Komforten blev otroligt mycket bättre.

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Åk till skroten o köp en orginal underdel/chassie för enkel stol, sätt dit enkel stol efter smak!
Jag bytte dubbelsätet emot enkel stol, fick tag på nyare Ducato stolar med armstöd!

Hasse-K

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2025
Jag har stolar från en Ford Galaxy. Det är snurrstolar men de snurrar på fel håll. De går att snurra så man ska kunna komma in o ut lättare, gick inte snurra på andra hållet. Krävde lite modifiering för att funka. Mycket bekväma att sitta i.

Toppen