• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på Sökmotor

Roland L

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
2780
Medlemskap
2024
Jag provade en tid DuckDuckGo men upplevde den som ineffektiv, fick dåligt med relevanta träffar. Särskilt vid sökning efter svenska resultat.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Mullvad...www.mullvad.net.....svensk VPN för 50kr/månad... ingår VPN både till PC och Android....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Brave bruker DuckDuckGo search, og det er mulig for firma å kjøpe anonsering i Brave :confused:
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Bing drivs ju av M$ och DuckDuckGo, båda känns ungefär som sökmotorerna innan Google kom, så för min del får de vara. Livet på nätet är ju ganska likt att bada på naturiststranden ändå, det finns ju många som använder fejkbook utan att tveka.
 
F

Fd.16159

Guest
Opera är ett alternativ jag använder ibland. Inbyggd AD blocker och VPN, möjlighet att "läsa senare" och det finns add on tillägg.

Tor är nog bästa alternativet för de med mycket höga krav på anonymitet.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Min testing av DuckDuckGo er veldig tett opp til Google, mye bedre enn Bing. En off tooc digresjon bing.com var tidligere registrert på Juss professor Jon Bing, han vil ikke fortelle hva han fikk av M$ for domenet - han hadde også bing.no som gikk samme veien. Jon er og forfatter av et par romaner om datakriminalitet sammen med Tor Åge Bringsvær. Begge var studenter på UIO når jeg begynte der. Jon er også æresdoktor ved Stockholm Universitet og Kjøbenhavn Universitet. Gutta er omlag 10 år eldre enn meg.
 
Toppen