• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på prisvärd backkamera, helst trådlös

Madickjon

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
24741
Medlemskap
2024
Vi har börjat leta bland backkameror, främst trådlösa, men det är en djungel. Vi tar tacksamt emot tips, även på sånt vi bör undvika. På vår förra husbilsatt det två kameror bak varav en var på under färd, vilket var toppen, så vi tänker att vi gärna vill ha det även på denna husbil. Tack på förhand! :)
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.587
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Eftersom du haft husbil med backkamera tidigare tror jag du blir besviken på trådlös sådan, föreslår istället denna eller liknande.

Backkamera Waeco RVS 594

1593677682675.png

Monteras högt upp, det ena objektivet fungerar som backspegel, det andra riktas nedåt för fickparkering.
Läs mer här: Backkamera Waeco RVS 594

- Go soft -
 

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
Vi har börjat leta bland backkameror, främst trådlösa, men det är en djungel. Vi tar tacksamt emot tips, även på sånt vi bör undvika. På vår förra husbilsatt det två kameror bak varav en var på under färd, vilket var toppen, så vi tänker att vi gärna vill ha det även på denna husbil. Tack på förhand! :)
Hej, jag har en Garmin Camper 770, och till den har jag köpt en BC 40 som är trådfri med fäste för nummer skylten bak, fördelen är tycker jag att man kan även använda den som backspegel, när man ska backa så är den på hela tiden eller så läng man vill, jag har en som är monterad högt som är kopplad till orginalradion som går igång när backväxeln går in vilket gör att man får vänta en liten stund innan man ser något.
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
592
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Hej, har ett bra tips på trådlös kamera , är du singelåkare kan du scrolla vidare. Detta tips är kanske inte det billigaste men finns inget bättre
att köpa för pengar. Det är så enkelt så att jag nästan skäms att berätta hur det fungerar, jag har använt mig av detta i många år det sviker aldrig . Så nu ska du få svaret . . . . jag skickar ut min vackra hustru hon ser så att det inte finns några hinder när jag backar kanonbra hon sviker aldrig, samma om jag skall till någon tömningsplats hon dirigerar jag backar blir alltid bra, vi behöver ingen kamera eller elventil för det heller, förresten har alltid undrat varför man måste ha en elventil som sköts av en knapp inne i bilen när man ska tömma gråvattnet är det för att tömma när man kör annars vet jag inte vitsen med det hela , läste någonstans att det var skönt när det regnade ute , finns regncape för en tia måste vara billigare än en ventil eller . . . . En annan sak ta med era ventiler och backkameror till sängen så får ni se vem som har rätt ni prylnissar eller jag som har en underbar hustru. En sak till. . . . skulle hon vägra att assistera så köp något fint till henne det är hon värd lägg
backkamerapengarna på henne istället, vägrar hon ändå då bör hon bytas ut. En sak till förresten när jag ändå håller på, det var något forum där man skrev vad som var viktigt på en husbil , en skrev backkamera för han hade backat på en massa saker som tydligen stod i vägen ? ?
Alla ni som har skador på plasten bak på era husbilar och det är inte få, jag ser dem tämligen ofta , om ni hade skickat ut era hjärtevänner
som observatörer . . . . . tänk vad mycket pengar ni kunde ha sparat för egen del istället för att ge dom till någon firma för det brukar bli rätt så dyrt att återställa allt till nyskick, det var allt för nu Mvh Bengt.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.876
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Någon som vet ifall de "nyare" Garmin-kamerorna funkar på en gammal Garmin Camper 760?
Jag har någon generation tidigare än BC40 på min Garmin kamera, men kan tänka mej fler kameror.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.876
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Hej, har ett bra tips på trådlös kamera , är du singelåkare kan du scrolla vidare. Detta tips är kanske inte det billigaste men finns inget bättre
att köpa för pengar. Det är så enkelt så att jag nästan skäms att berätta hur det fungerar, jag har använt mig av detta i många år det sviker aldrig . Så nu ska du få svaret . . . . jag skickar ut min vackra hustru hon ser så att det inte finns några hinder när jag backar kanonbra hon sviker aldrig, samma om jag skall till någon tömningsplats hon dirigerar jag backar blir alltid bra, vi behöver ingen kamera eller elventil för det heller, förresten har alltid undrat varför man måste ha en elventil som sköts av en knapp inne i bilen när man ska tömma gråvattnet är det för att tömma när man kör annars vet jag inte vitsen med det hela , läste någonstans att det var skönt när det regnade ute , finns regncape för en tia måste vara billigare än en ventil eller . . . . En annan sak ta med era ventiler och backkameror till sängen så får ni se vem som har rätt ni prylnissar eller jag som har en underbar hustru. En sak till. . . . skulle hon vägra att assistera så köp något fint till henne det är hon värd lägg
backkamerapengarna på henne istället, vägrar hon ändå då bör hon bytas ut. En sak till förresten när jag ändå håller på, det var något forum där man skrev vad som var viktigt på en husbil , en skrev backkamera för han hade backat på en massa saker som tydligen stod i vägen ? ?
Alla ni som har skador på plasten bak på era husbilar och det är inte få, jag ser dem tämligen ofta , om ni hade skickat ut era hjärtevänner
som observatörer . . . . . tänk vad mycket pengar ni kunde ha sparat för egen del istället för att ge dom till någon firma för det brukar bli rätt så dyrt att återställa allt till nyskick, det var allt för nu Mvh Bengt.

Du menar alltså att en hustru skulle vara billigare än en liten backkamera.... Jösses :swoon:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hej, har ett bra tips på trådlös kamera , är du singelåkare kan du scrolla vidare. Detta tips är kanske inte det billigaste men finns inget bättre
att köpa för pengar. Det är så enkelt så att jag nästan skäms att berätta hur det fungerar, jag har använt mig av detta i många år det sviker aldrig . Så nu ska du få svaret . . . . jag skickar ut min vackra hustru hon ser så att det inte finns några hinder när jag backar kanonbra hon sviker aldrig, samma om jag skall till någon tömningsplats hon dirigerar jag backar blir alltid bra, vi behöver ingen kamera eller elventil för det heller, förresten har alltid undrat varför man måste ha en elventil som sköts av en knapp inne i bilen när man ska tömma gråvattnet är det för att tömma när man kör annars vet jag inte vitsen med det hela , läste någonstans att det var skönt när det regnade ute , finns regncape för en tia måste vara billigare än en ventil eller . . . . En annan sak ta med era ventiler och backkameror till sängen så får ni se vem som har rätt ni prylnissar eller jag som har en underbar hustru. En sak till. . . . skulle hon vägra att assistera så köp något fint till henne det är hon värd lägg
backkamerapengarna på henne istället, vägrar hon ändå då bör hon bytas ut. En sak till förresten när jag ändå håller på, det var något forum där man skrev vad som var viktigt på en husbil , en skrev backkamera för han hade backat på en massa saker som tydligen stod i vägen ? ?
Alla ni som har skador på plasten bak på era husbilar och det är inte få, jag ser dem tämligen ofta , om ni hade skickat ut era hjärtevänner
som observatörer . . . . . tänk vad mycket pengar ni kunde ha sparat för egen del istället för att ge dom till någon firma för det brukar bli rätt så dyrt att återställa allt till nyskick, det var allt för nu Mvh Bengt.
Bengt. All respekt för din vackra och dyrbara hustru, men en bra backkamera är ett suveränt komplement. I vår bil går alltid en av oss ut när vi backar, trots backkamera. Särskilt på ställplatser och campingar! Jag har varit ögonvittne till när en mindre distributionslastbil backar över och dödar en fotgängare. Den synen sitter för alltid!
 

Kentx

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
25460
Medlemskap
2024
Någon som vet ifall de "nyare" Garmin-kamerorna funkar på en gammal Garmin Camper 760?
Jag har någon generation tidigare än BC40 på min Garmin kamera, men kan tänka mej fler kameror.
Om du går in på Garmins hemsida, så kan du se vilka kameror som är kompatibla.
 
Toppen