• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på plåtisar med 4sovplatser

K

Kalabra

Guest
Husbilslivet byter karaktär och resorna blir kortare då barnen blir äldre och vi ”bor” inte lika långa perioder i bilen. Siktet är inställt på en plåtis då vi inbillar oss att vi blir mobila och lättrörliga men fortsatt finns behovet av att kunna sova 4 personer, 2vuxna och 2 barn (13 och 11). Att det blir lite trångt och bökigt är ok och vi kan även tänka oss att stå på camping då och då och komplettera med tält bredvid bilen. Tar tacksamt emot tips på plåtisar som har 4 sovplatser.
 

Palte

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
29965
Medlemskap
2022
Knaus solution 4 tom 2018 med taksängen som inte är delbar gillar jag bäst. Då går det sitta i stolarna även med taksängen nere. 2017-2018 är ganska vanliga med separata stolar i bak som går att luta och skjuta isär för mer plats åt barnen. Efter 2019 så försvann den trelågiga spisen.
 
Toppen