• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på nyckelförvaring när man är ute på dagsturer

F

F.d. 51245

Guest
Har precis köpt en Sunlight T69L och är mycket nöjd med den än så länge.
Men har tänkt mycket på det här med nyckeln, vad gör man av den när man ska till stranden eller ut på dagsturer från campingplatsen, tar man med sig nyckeln? Vad om man tappar bort den? Hur har ni andra gjort?

Jag löste det genom att installera en kombinations nyckelbox, där kan jag förvara nycklarna när jag inte vill ta dem med mig . Jag installerade den bredvid toalettbehållaren, utan att den är i vägen för den när den ska ut. Ytterluckan måste dock vara olåst så att man kan nå boxen, men jag tror att det är sista platsen man letar på om man vill göra inbrott.

Vad tänker ni? Hur har ni löst detta med nyckeln? Dela gärna med er av era tankar och lösningar :)

Efter att ha läst många recensioner på olika modeller valde jag Abus KeyGarage 737 och finns på Jula för ca 479:-, är i helmetall och känns trygg och robust i konstruktion.

Vet inte om det här är en bra lösning men ska testa det ett tag, kanske man bara har reservnyckel där istället?
 

Bilagor

  • 20180618_171429.jpg
    20180618_171429.jpg
    3,2 MB · Visningar: 417
  • 20180618_171434.jpg
    20180618_171434.jpg
    1,1 MB · Visningar: 413
  • 20180618_171451.jpg
    20180618_171451.jpg
    1,3 MB · Visningar: 405
  • 20180618_171528.jpg
    20180618_171528.jpg
    1,5 MB · Visningar: 416
Senast redigerad av en moderator:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag låser hela H-bilen... med nycklarna inne i H-bilen :twitcy:... sen tar jag med mig 1 nyckel som går till bodelen.... skulle jag tappa den så har jag ett gömställe på H-bilen där jag har ytterliggare en bodelsnyckel.... Kör jag iväg med scootern så har jag också en i det låsta utrymmet på scootern.... tycker att man inte skall släpa runt på alla nycklar... :swoon: jag har lärt mig detta efter att jag har låst mig ute ett par ggr... :eek:
 
F

F.d. 51245

Guest
Det får du ringa ditt försäkringsbolag om och fråga. Detta är bara ett test och förslag för forumet, det går att ha reservbankkort eller extra snus i boxen om man vill det
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Kanske inte så bra att lägga ut info som denna på ett allmänt forum. Man vet inte vem som läser eller var upplysningarna tar vägen. Ej heller vet vi vilka kunskaper de som inte kan skilja på mitt och ditt har i att fippla upp en nyckelbox som denna. Men att kolla toakassettens utrymme torde vara ett av de första de kontrollerar efter att ha känt på dörrarna (om bilen står utan punktbevakning).

Fast vill de in så finns det enklare sätt som går snabbt men kanske inte ser så snyggt ut efteråt.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Jag har inte sett ditt inlägg , men om miljonhusbilen stjäls så uppfyller man inte kravet på aktsamhet med nyckelbox. Boxen är ju skruvad i trä bara bryta och ta med och därefter öppna med vinkelslip. Tänk även att ” folk ” ser ju om du går till bajstunnan varje gång du lämnar bilen.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Ett hastigt ögonkast och jag råkade se grannen på ställplatsen omsorgsfullt gömma sin nyckel i hjulhuset på husbilen, gick sedan därifrån helt ovetande om att han inte längre var ensam om att veta om gömstället. Hur lätt hade det inte varit för mig, att länsa hans bil på värdesaker och dra därifrån?
Påminner om gamla tider, då man låste ytterdörren och hängde upp nyckeln på en spik bredvid.
Det är andra tider nu och själv skulle jag nog inte vilja lämna kvar nyckeln i bilen i främmande miljöer.
Köp ett halsband och ha nyckeln om halsen istället. ;)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024

Hur fungerar den??... såg att de hade skrivit .. Perfekt att låsa in bilnyckeln när du ska ut i vattnet!...
Skall man ta den med i vattnet när man badar?:confused:.... lämnar man den kvar på stranden så är det ju stor risk att någon stjäler den där:eek:... eller skall man låsa fast den med ett annat lås utvändigt på H-bilen?:confused:...
Du får ursäkta mig Gunnar men jag kan just nu inte riktigt fatta hur man skall använda den... Kanske någon här på Hbk kan berätta.... :cool:
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Den fungerar som ett hänglås! Öppna lock och bygeln. Lägg i nyckel, stick bygeln genom ett lämpligt hål, t.ex. på dragkroken e.dyl. lås fast. Både lås och nyckel är nu säkrade.
 
Toppen