• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på försäkring?

Jonathanhusbil

HBK Intresserad
Inlägg
166
Kommun
Haninge
Hej,

Jag har en Fiat Ducato MultiJet 100, 2008. Vill ha en trafikförsäkring + stöldförsäkring + glasförsäkring. Halvförsäkring blir det väl.

Hörde av mig till någon jämförelsesajt (insplanet, med den jobbiga reklamen om jag minns rätt) som sade att ICA har en för 700:- / månad. Det är ju mycket dyrt? Har någon här tips på en billig o bra försäkring? Bör tillägga att jag importerat husbilen från ett annat EU-land utifall det kan ha betydelse. Gick igenom registreringsbesiktningen nyligen. Folksam skulle ha drygt 480kr/mån.

Enligt Dina försäkringars hemsida kostar en halvförsäkring där drygt 200kr något, om det kan stämma, men dom hade så dåliga omdömen på trustpilot. Någon som är nöjd med dem efter skada/stöld/olycka?

Mvh
Jonathan
 
Senast ändrad:

Hakhak

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
32331
Medlemskap
2023
Jag har 2 skador hos Dina , visserligen inte husbilsfrågor utan stulna mopeder. Har funkat perfekt. Har HB försäkrad där men har bara behövt dom för en bärgning som i och för sig funkade klanderfritt
 

Jonathanhusbil

HBK Intresserad
Inlägg
166
Kommun
Haninge
Jag har 2 skador hos Dina , visserligen inte husbilsfrågor utan stulna mopeder. Har funkat perfekt. Har HB försäkrad där men har bara behövt dom för en bärgning som i och för sig funkade klanderfritt
Tack för svar.

Jag körde på Dina försäkringar faktist, för just mitt fordon så verkade de ligga ganska lågt. Ca 230kr / mån för en halvförsäkring. Tror inte jag kommer undan mycket billigare än så. Jämfört med 700kr hos ica försäkring. Många försäkringsbolag tycks ju ha dåliga betyg.
 
Toppen