• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på bra kylbox...

F

F.d. 5957

Guest
Kylskåpen i husbilen är löjligt liten, därför behövs en kylbox.

En med låg strömförbrukning så man kan ha det inkopplat länge.


Tack för tipset.

MVH
Mauricio
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Tips på bra kylbox...

Köpte en i Ullared går både på 12 v och 220 med inbyggd fläkt 399:00 tror jag den kostade. Där får kalla drycker och öl stå för att lämna plats åt maten i kylskåpet,
Gunilla
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Tips på bra kylbox...

Vi har också en 12v kylbox med fläkt, nackdelen är att den drar så mycket, ska man fricampa och stå still några dar, så tömmer den batteriet ganska snart. Men den är oerhört effektiv, vi köpte en Igloo originalbox, det fryser nästan i den, men som sagt, den drar multum i ström...
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Tips på bra kylbox...

Jag har en ISOTHERM kylbox på 32 liter. Den är kompressordriven, har invändig belysning, går på 12/220 volt och prioriterar 220 automatiskt när jag har tillgång till el.
Den kostade mig 3990 kr (kampanjpris) hos www.hjertmans.se och jag våndades en hel del innan jag köpte den men jag ångrar mig inte. Temperaturen justeras med en vridströmbrytare som saknar gradering (lite dåligt men ingen katastrof)) så jag fick lägga i en termometer för att finjustera tempen. WAECO har också flera fina modeller som är kompressordrivna och strömsnåla. mvh jocke
 
Toppen