• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips på bra campingbord önskas!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Hej vad har ni för campingbord? Stolar har vi precis köpt på Jysk efter heta tips på denna hemsida, men nu vill vi ha ett bra bord oxå. Vad skall man tänka på? Lättvikts antar jag, men också stabilt, och lätt att fälla ihop. Helst inte allt för litet, vi är två vuxna o två barn.
Tack på förhand, Ludde
 
F

F.d. 52962

Guest
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Hej! vi köpte ett bord på jysk! Men sådan skit.Dom tål inte att stå ute, skivan sväller och ser för j----g ut! Vi köpte ett på KAMA FRITID! Kostade ca:850kr. Tungt är det men det tål regn i alla fall.Vi är ju i alla fall nöjda! Mvh.Tore
 

Hubba

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1943
Medlemskap
2024
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Hej vad har ni för campingbord? Stolar har vi precis köpt på Jysk efter heta tips på denna hemsida, men nu vill vi ha ett bra bord oxå. Vad skall man tänka på? Lättvikts antar jag, men också stabilt, och lätt att fälla ihop. Helst inte allt för litet, vi är två vuxna o två barn.
Tack på förhand, Ludde

Hej,

Köpte nedan bord på Husvagns-Svensson i Kållered, passar alldeles utmärkt till de tidigare inköpta Jysk stolarna.

Hälsningar

Hubba


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Hopfällbart bord[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]av aluminium med praktisk bärpåse.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Strl 100x70x70, vikt 5,4 kg[/FONT]
bord.jpg
 
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Hej Ludde k!
Vi köpte ett bord i aluminium förra året hos husvagns-svensson i Kållered,ett kanonbra bord,lätt att fälla ihop,fantastiskt stabilt,förvaras i en väska.
Vikt ca 5 kg och om jag inte "glömmerihåg" ihåg fel så var priset ca. 700 kr.
Ett kanonbord!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lennart
 
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Hubba vr snabbare än mig att skriva,det är just det här bordet jag menar.

Lennart
 
F

F.d. 55293

Guest
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Vi har oxå köpt det bordet i aluminium för 700kr hos husvagns svensson, 5kg hoprullbart i en väska.
Helt suverent
Hejsvejs Sunesson
 
Senast redigerad av en moderator:

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Hej,

Köpte samma bord nu i veckan för 590kr på mälarcamp i Örebro, finns säkert i Märsta och mantorp också. Är lätt att sätta i hop samt tar ingen liten plats.

Glädjen
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Köpte ett "likadant" bord igår på FJ's i Falkenberg. 595 kr. Men det är 110*70*70. ca 6 kg. (svårt att väga med en personvåg)

Men det står på bordet att det ska inte utsättas för regn eller fukt en längre tid. Är det nån som haft bordet ett tag o vet hur känsligt det är? Tråkigt om det förstörs fort. Annars verkar det ju jättebra.
/Cecilia
 

Hubba

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1943
Medlemskap
2024
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Köpte ett "likadant" bord igår på FJ's i Falkenberg. 595 kr. Men det är 110*70*70. ca 6 kg. (svårt att väga med en personvåg)

Men det står på bordet att det ska inte utsättas för regn eller fukt en längre tid. Är det nån som haft bordet ett tag o vet hur känsligt det är? Tråkigt om det förstörs fort. Annars verkar det ju jättebra.
/Cecilia

Hej,
Har inte haft bordet så länge så jag kan uttala mig, men det verkar konstigt om det inte skulle tåla fukt även under en längre tid då alla delar är i aluminium - den som lever får se..

Hälsningar

Hubba
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Tänk på at det skall vara ställbar individuell längd på benen. Bra när marken är ojämn!

Svend
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Där är ett ben som är ställbart. Jag är förvånad hur stabilt det är.
Det kanske är så att aluminiumen mörknar om det blir blött för mycket. Kastruller i aluminium blir ju det.
/Cecilia
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Där är ett ben som är ställbart. Jag är förvånad hur stabilt det är.
Det kanske är så att aluminiumen mörknar om det blir blött för mycket. Kastruller i aluminium blir ju det.
/Cecilia

Inga problem, det är eloxerad aluminium och det tåler hur mycket regn som helst.
 
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Köpte ett "likadant" bord igår på FJ's i Falkenberg. 595 kr. Men det är 110*70*70. ca 6 kg. (svårt att väga med en personvåg)

Men det står på bordet att det ska inte utsättas för regn eller fukt en längre tid. Är det nån som haft bordet ett tag o vet hur känsligt det är? Tråkigt om det förstörs fort. Annars verkar det ju jättebra.
/Cecilia

Vi köpte vårt bord i april förra året och med tanke på hur den sommaren var så har det
nästan inte förändrat sig någonting.
När vi kom fram så var det ju nästan det första som åkte fram.

Lennart
 

Kesty

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
242
Medlemskap
2024
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Följer med intresse diskussionen om campingbord. Hur fungerar det att sitta på kortsidan och äta? Är kryssbenen ivägen? (avser bordet som förvaras i påse) Hur många separata bitar ska plockas ihop?

Lennart
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Och här kommer budgetalternativet!!!

Vitt plastbord från ÖB 129:-, har funnits liknande på Jysk härom året. Benstativet fälls ihop och sätts fast i/under skivan mellan rasterna. Går att placera i två höjder och det är lättskött med vit plast, bordsskivan är 60 x 80 cm.

Väger nästan ingenting och spänns fast bakom passagerarstolen under färd! Tillsammans med de hopfällbara stolarna, blir lättåtkomligt vid spontanta pauser.

Känns väldigt avlägset med utefika - det snöar här just nu! :mad:

/elisabeth
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Hej Kesty!
Det är säkert inget vidare att sitta på kortsidan,det är ju avsett för 4 personer så jag tror att det blir rätt så trångt,åtminstonde om man har tänkt sig att äta.
Bordet består av stommen,mittstycket,sidogavlar och 2 st lamellpaket som hänger ihop med en typ av gummiband.
Stommen viker man bara ut,därefter sätts mittstycket och gavlarna fast med s.k. nyckelhålsfäste,
därefter rullas dom 2 lamellpaketen ut och trycks fast med gummiknappar i ändarna.
Det tar ca. 2 minuter när man gjort det några gånger,nedmonteringen tar ungefär lika lång tid.
Vi tycker att det är ett helt suveränt bord!!

Lennart
 
F

F.d. 7269

Guest
Sv: Tips på bra campingbord önskas!

Hej köpte i går ett bord på Harald nyborg 325:- vitt med ställbara ben 100cm * 85cm ett verkligen prisvärt bord!
 
Toppen