• Nu finns det en Beta test av Nya Husbilsplatser!
    En beskrivning av nya funktioner hittar ni på : Klicka Här för Instruktion.
    Eller direkt till nya Husbilsplatser : Klicka Här för Nya Husbilsplatser.
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips om intercomlösning

Kudu

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
34586
Medlemskap
2025
Hej! Vår husbil är så bullrig att vi inte kan kommunicera med varandra (2 pers.) Har någon tips på ett överkomligt intercom-system?
De jag har hittat kostar många tusen (+).

Sverker

PS. Har ju köpt en husbil som kostat många slantar. Måste förstås köpa något som fungerar, även om det blir dyrt. DS.

peter_blågräs

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
40147
Medlemskap
2026
Det finns appar för direktkommunikation med andra mobiler via Bluetooth eller trådlöst nätverk. Kanske kan vara ett alternativ? Har ni bra headset så borde det räcka långt.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej! Vår husbil är så bullrig att vi inte kan kommunicera med varandra (2 pers.) Har någon tips på ett överkomligt intercom-system?

Sverker

PS. Har ju köpt en husbil som kostat många slantar. Måste förstås köpa något som fungerar, även om det blir dyrt. DS.
Jag blir väldigt nyfiken på vilken husbil det är som är så bullrig? Normalt brukar man ju kunna åtgärda en del av bullret vid källan?

Senast ändrad:

Per.S

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
35990
Medlemskap
2025

Sverker

Det är inte så att det går lite fort?

Toppen