• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips om billigt kamremsbyte

F

F.d. 3967

Guest
Hej,

Det diskuteras olika priser på hur mycket kamremsbyte kostar. Jag har sett priser allt ifrån 4500-8500 SEK.
Jag har en Fiat Ducato Husbil 2003. Auto & Mechanics i Hammarlunda www.automechanics.se byter kamrem och övriga yttre remmar för 4500 SEK.
Jag har servat mina bilar i många år hos Auto & Mechanics. Dom gör alltid ett billigt och bra arbete.
Gå du också in på deras hemsida www.automechanics.se och kolla.

Hälsningar Jan Erik
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Tips om billigt kamremsbyte

Jag tycker inte att 4½tusen är billigt för kamremsbyte.
Calle
 
F

F.d. 3967

Guest
Sv: Tips om billigt kamremsbyte

Vem byter kamremen billigare? Rekommendera någon, Vi är intresserade.
Jan Erik
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Tips om billigt kamremsbyte

Nu har Benzen en stötstångsmotor och våra Saabar har kedja, men de bilar vi haft som behöver rem, där har jag gjort det själv.
Calle
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Tips om billigt kamremsbyte

Hej Jan-Erik,
jag föreslår att du kollar in trådarna som du finner längst ner i denna tråd på denna sida. Där finns en hel del prisexempel, framförallt i den övre "priser på kamremsbyte".
V-backen ;)
 
F

F.d. 15832

Guest
Sv: Tips om billigt kamremsbyte

På mekonomen begär dom 2500 för arbetet på min LT31'a plus kamrem till det facila priset av 175 kr ink moms,... om inte bilen är för hög. Där kan det säkert skilja en del på porthöjden, från den ena mekonomen till den andra. Priset för ny generator- och styrservorem tillkommer också med nån hundring eller så.

Ska också begära prisuppgift från MECA, som jag har runt hörnet.

Mvh
Rolle
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Tips om billigt kamremsbyte

Inget särskilt svårt för den händige bara att skaffa ett spärrdon som sätts i kamremshjulen för att inte motorn skall röra sig i tändläget och sen ta av remmen. Rem 500:- tid ca 1 timme med andra ord bra timpenning för den som kan meka med bilar.
 
Senast redigerad av en moderator:
I

Iveco 35

Guest
Sv: Tips om billigt kamremsbyte

Jaktfalken. Vilken motortyp talar du om nu. Olle.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Tips om billigt kamremsbyte

Senaste FIAT M700 och tidigare ej gamla för dom hade kedja och dom är i stort sett underhållsfria med bra olja och byte 1 ggr/år
 
Toppen