• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips och råd när golvmattan har släppt ?

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Hejsan!
Olyckan var framme och ca 5dl texelent (textilskydd för möbler) rann ut på golvet över natten och letade sig in under plastmattan.
Torkade upp med papper så gott det gick men nu efter en tid så har limmet börja släppa och mattan har nu krypit ut från väggen.
Någon som varit med om något likande eller har tips på hur man kan åtgärda det? Ska man kontakta en mattläggare eller liknande ?

Ha en fin dag...

//Jonas
 

Bilagor

  • 20220403_125715.jpg
    20220403_125715.jpg
    948,6 KB · Visningar: 92
  • 20220403_125740.jpg
    20220403_125740.jpg
    1,1 MB · Visningar: 92

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.787
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag har bara limmat ny matta i min villa. Tror det kan vara läge att lossa mattan där det är löst. Rengöra och låta lufttorka några dagar. Sen limma med bra mattlim. Om mattan blivit större så skär du bort överskottet när du tryckt ner mattan

Vid osäkerhet låter du en fackman göra jobbet.
 
Senast ändrad:

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Jag har bara limmat ny matta i min villa. Stor det kan vara läge att lossa mattan där det är löst. Rengöra och låta lufttorka några dagar. Sen linna med bra mattlim. Om mattan blivit större så skär du bort överskottet när du tryckt ner mattan

Vid osäkerhet låter du en fackman göra jobbet.
Tack för svar, kanske kontaktar en mattläggare ...
 
Toppen