• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips för Europatur!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tompaline

Guest
Första bra stopp för oss sydsvenskar Haan Munden(vid Kassel) Fantastisk korsvirkesstad ca 700 korsvirkeshus, missa inte klockspelet i Rådhuset.
Campen som även har ställplats ligger i ett floddelta 3min från de gamla husen.
Nästa tur går til Mullhouse i Frankrike (dagsettapp) kolla in bilmuseet som en gång
var en textilfabrik med en dröm som två bröder hade..(hinner inte berätta allt här)
Åk sedan en kortare bit mot sydväst till staden Dole o dess lilla fina camp mitt i byn (nästan) .Ta en promenad upp titta på kyrkan och besök gärna museet där mannen
bodde som kom på det här som vi dagligen möter . Pastöriserad mjölk
Louis Pastör hette han ,,kul. Jaha syd eller väst??????????????????????
Har du inte varit i Frankrike förut så tycker jag du/ni skall åka Loiredalen (väst)
Kolla in ett av Frankrikes förnämsta slott Chambourd fortsätt sedan till slottet
Villandry om du/ni gillar trädgårdar. Det fins många slott men se inte alla de går inte.
Orkar ni så fortsätt ut tll Normandie där har vi krigetshistoria. Men stanna gärna till
i Angers på vägen ett bara måste gå in i slottet och se dom fantastiska gobelängerna.
OK det finns mycket mycket mer i France än bara vin o Provance som många tror.
Grottor -Raviner- Kloster- Kanalbyar-solrosfält-flamingos- sandstränder-berg Och inte att förglömma Andorra/Pyreneerna i syd mot spanien vilka vandringsleder
med tusentalsblommor. Nåja......jag ville bara bjössa på lite tips efter många års resor

ha en fin sommar Tommy o Ingela:msn_rainbow::msn_rainbow:

Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen