• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips önskas på bra Vägatlas

F

F.d. 4454

Guest
I höst åker vi (som många andra) till Moseldalen -vår första Tysklandsresa för övrigt. Nu skulle jag vilja ha tips på en bra vägatlas över Tyskland som komplement till vår GPS, gärna med hyffsat stor skala så att man kan se småvägarna.

Vill gärna kunna köpa den redan nu för att kunna planera lite. Har du en bra sådan som du vill tipsa om så skriv gärna ISBN-numret så går den förhoppningsvis att få tag på via nätet, även om du köpt den i Tyskland.

F

F.d. 55287

Guest
Sv: Tips önskas på bra Vägatlas

Hej Karin och Conny!

Vi köpte en bra kartbok förra året när vi var i Tyskaland, priset kommer jag inte ihåg bara att den var på rea.
Autoatlas
Deutschland/europa
Skala Tyskaland 1:300 000
Det finns två ISBN-nummer.
ISBN-10: 3-8166-1161-3
ISBN-13:978-3-8166-1161-5

Kanske vi ses på vägarna i Mosel vi åker oxå dit i höst.
Ha det gott.
Leena

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Hej, vi har en Falk Atlas i 1:150 000 som är toppen. Vet ej om den finns i Sverige annars är det bara att ta närmsta varuhus eller bokhndel när du kommer till Tyskland.
ISBN 3-8279-0384-X

göte27

HBK Medlem
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
27
Medlemskap
2025

Hej Karin o Conny.Jag tycker att Hallwags kartor är bra.Dom finns säkert i någon bokhandel i din hemstad. M.V.H.

Göte27

Miata

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025

Hej

Eftersom kartor är färskvara brukar vi köpa nya ungeför vart femte år. I somras köpte vi en väldigt bra ADAC-atlas på första bästa rastplats. Den har mjuka pärmar och spiral i ryggen.

Tyskland är i skala 1:200 000, Schweiz och Österrike i 1:300 000 och resten av Europa i sämre skala, mest för planering. Den är också utrustad med GPS-koordinater. Vi är mycket nöjda med den.

Pris? 9.90€ !!! Kartor är billigt i Tyskland! En större rastplats/ mack har hur många som helst att välja på. Bara att bläddra och känna efter vilken som känns bäst.

Lycka till!

Janne

Toppen