• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tillbehör I-pad

F

F.d. 2944

Guest
Sv: Tillbehör I-pad

Ett sånt blir det, då slipper man släpa sitt trådlösa tangentbord i väskan.
Tack för tipset!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Tillbehör iPad

Jag trodde att iPad utrustades med pekskärm för att slippa tangentbord och mus. Är det en återgång till den förhatliga Netbooken vi upplever?

Jag startar upp min Netbook var tredje månad för att köra Windows Update, det brukar ta halva dan.

F

F.d. 2944

Guest

Håller med dig Knarre, paddans bord räcker ofta men ibland känns det skönare med ett större bord, speciellt om man skall skriva mycket.
Sedan "Paddan" kom in i mn arsenal är MacBooken mer och mer hemma.
Det är bara när jag behöver bildbehandla på "fältet" och ladda upp på min server som jag känner att jag behöver den.

Kuriosa:
Eftersom vi plåtar i studio uppe i Insjön med kameror från Phase One kör vi deras råfilskonverterare Capture One.
Daniel som är ordinarie fotograf där uppe skickade en bild i veckan där han via appen Capture control numera kör kameran helt ifrån paddan.
Det gör att han (och jag) slipper många kliv mellan ljusbord, ljustält eller rundfond till datorn.
Dom mätte honom en normal arbetsdag och då gick han 10.000 steg på jobbet.
Länge leve paddan!

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Tillbehör iPad

Jag trodde att iPad utrustades med pekskärm för att slippa tangentbord och mus. Är det en återgång till den förhatliga Netbooken vi upplever?

Jag startar upp min Netbook var tredje månad för att köra Windows Update, det brukar ta halva dan.
Höll precis att skriva just det när jag såg det kloka inlägget.

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2029

Var det någon som handlade ett tangentbord?
Lite nyfiken på kvaliten isf.

Ha en en fin dag i solen

// F

F

F.d. 2944

Guest

Jag tänkte åka ner och kolla nu före lunch, återkommer.

F

F.d. 2944

Guest

Har nu varit och inhandlat ett fodral.
Känns som bra kvalitet, sköna tangenter och lite Mac-känsla på hela produkten.
Laddas med usb, inga problem att komma igång.

Ett extra tangentbord i fodralet känns kanonbra. Tidigare har jag släpat med mitt trådlösa som är till Macken, nu finns allt i samma förpackning.

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2029

Låter ju strålande! Stort tack.
Då ska jag ge mig iväg till närmaste butik och införskaffa ett.

Fredrik

F

F.d. 2944

Guest

Har hittat ett användningsområde till.
I bland konkar jag med mig både padda, laptop och trådlöst tangentbord på jobb. Eftersom det här nya bordet till paddan har blåtand, alla Mac-knappar kan jag lika gärna ansluta det till "lappen" som ett trådlöst.
En pryl mindre i väskan!

F

F.d. 2944

Guest

Ganska fin.
Säkert en fundering på dom som klurar runt Mac Book Air.

Bilagor

• bild.JPG
    bild.JPG
    48,7 KB · Visningar: 4
F

F.d. 4220

Guest

Gomer, är det ett sådant fodral att ipaden släcks när du fäller ihop locket?

Hörde att Apple ändrat magneternas polaritet så att bara deras fodral fungerar för det på nyare ipads (tills alla andra också anpassat produktionen).

//Stefan

F

F.d. 2944

Guest

Nix, det här fodralet har inte det funktionen.
Men paddan går ju i vila i alla fall så varför bekymra sig, en minut hit eller dit.

F

F.d. 4220

Guest

Nä, det spelar ingen större roll, det är väl mer den motsatta funktionen som är bra att ha, att den tänds automatiskt när man öppnar fodralet. :)

Men inget måste det heller iofs... (hur svårt är det att trycka på en knapp)

//Stefan

F

F.d. 2944

Guest

När man vaknar 03.45 och kommer på något.
Då är paddans funktion guld för en skumögd gubbe ;-))

F

F.d. 2944

Guest

Laddar den samtidigt? Navigeringen tar ju rätt mycket kräm.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Det är med en 12 v kabel, det står i anvisningarna att den laddar iPod & iPhone, men jag är inte hundra på om den laddar en padda, men den verkar ge så mycket ström att det underhåller batteriet på den nivån du har.

//Tommy

I

Ixeofors

Guest

Gomer, är det ett sådant fodral att ipaden släcks när du fäller ihop locket?

Hörde att Apple ändrat magneternas polaritet så att bara deras fodral fungerar för det på nyare ipads (tills alla andra också anpassat produktionen).

//Stefan

Jag köpte nya iPad i lördags och köpte ett fodral på Gekås som släcker och tänder displayen när man stänger och öppnar.

Så antingen har tillverkaren varit snabb, eller så har dom inte ändrat på magneten.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är med en 12 v kabel, det står i anvisningarna att den laddar iPod & iPhone, men jag är inte hundra på om den laddar en padda, men den verkar ge så mycket ström att det underhåller batteriet på den nivån du har.

//Tommy

iPaden laddas t.o.m. genom datorns USB-port när den går ned i viloläge!

Toppen