• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tillbehör dyrt som guld

Mia & Johnny

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Västerås
HBK-Nr
24260
Medlemskap
2024
Vi köpte kabelgenomföring på Swedol
Funkar kanon, finns i olika storlekar
Säljs i 10pack för ca 55 sek
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Beställt mycket som levererats via postnord och har aldrig haft något problem. Snabb leverans och enkelt att hämta paketet både på terminal och i butik. Väljer bort hemkörning då jag inte vill passa leveransen. Däremot undviker jag frenetiskt DHL, Schenker och andra transportbolag där det alltid är strul.

Ifall ni handlar från USA så kan jag rekommendera dhl express, enkelt att följa försändelser, och levererade på 3 dagar, FedEx är sämre, med dolda avgifter, men lägre synliga avgifter, så det är lätt att falla för frestelsen.
Schenker inom Sverige tycker jag är sämre än PostNord.
 
R

RobbeS

Guest
Ifall ni handlar från USA så kan jag rekommendera dhl express, enkelt att följa försändelser, och levererade på 3 dagar, FedEx är sämre, med dolda avgifter, men lägre synliga avgifter, så det är lätt att falla för frestelsen.
Schenker inom Sverige tycker jag är sämre än PostNord.

Skulle inte funka i de norra delarna av landet. Upp till Luleå är DHL nästan lika snabba som postnord men sen tar det tid att få ut grejerna därifrån till resten av länet. Hade en bergvärmepump som det blev akut att få då montörerna skulle komma. Visade sig att den stått i Luleå i tre veckor vilket dom upptäckte efter tre påstötningar. Beställde också ett IKEA kök med avlastning och inbärning i huset. Chauffören från DHL kom ensam och kunde inte bära på grund av ryggont varför jag fick ta ledigt och fixa det med en kompis som lyckligtvis var ledig den dagen.
Beställde mycket från USA tidigare och valde då alltid USPS i USA då de nyttjade Postnord här i Sverige. Tänker alltid på vad som går snabbast då jag beställer från utlandet och här uppe i norr är det postnord.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Enligt en säljare är det vanligt att dessa "pluppar" spårlöst försvinner på utställningsbilar.
:msn_sad:
 

stenö

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
17504
Medlemskap
2024
Förvånad!!! Vi handlar mycket via nätet och jag tycker att posten klarar leveranserna bäst. Har aldrig haft några problem. DHL och Schenker fungerar också bra. Råkade en gång ut för Bring. Det var däremot ett mörker utan like. Hade köpt en värmepump, 2 kollin, en hamnade i Sundsvall och en i Gävle. Tog veckor och många timmar i telefon. Nu kan vi återgå till priserna.
 

Jonas J

HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
29752
Medlemskap
2024
Problemet ligger inte hos fraktbolagen utan hos tillbehörsföretagen som troligen inte har så mycket på lager, utan beställer i sin tur. Så tror att man skall gå utanför landet o hitta sakerna istället
 
Toppen