• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tillåtet med en 3:e reg.skylt i feb -22

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.123
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
För närvarande är det i Sverige inte tillåtet att dölja bilens ordinarie registreringsskylt med t.ex. cykelställ eller annan last bak på bilen. Man får heller inte flytta bilens skylt till cykelstället.
Väldigt många har säkert brutit mot detta utan att veta om det.
Risken att "åka fast" för detta brott har också varit väldigt liten.

Fr.o.m. 220202 blir det dock tillåtet att skaffa en tredje skylt att ha på t.ex. cykelhållaren.
Detta framgår av en ny text enligt SFS2021:1308 daterad 211223.

 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Vad trevligt, då har dom äntligen löst något som troligen aldrig ens varit ett problem och som få, om ens någon(?), drabbats av.

Även jag har haft extraskylt på bil sedan länge.
Nu fick jag plötsligt en släng av dåligt samvete för att jag ovetandes har brutit mot lagen, och där gick det över...
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
OOOO vad tryggt det känns när de till slut lyckats utreda ett stort problem, och tagit ett kraftfullt beslut om hur det skall gå till med sådana överhängande problem som har varit så störande och nervöst att behöva bekymra sig om i alla tider.
Årtionden av dåligt samvete har de helt plötsligt löst med bravur som vanligt................... eller.

Man kan ju undra.............. Montro om det är samma trafikstjärna som öppet har hånat folk som bor på landet och klagar på höga bränslepriser som gjort ytterligare en kraftfull insats.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen