• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tidsinställda gasoltuber

F

F.d. 11791

Guest
efter många års campande med husbil har jag konstaterat att gasolen alltid tar slut på natten mellan klockan 02-03, jag vaknar kl 04 av att det är svinkallt i husbilen.
Varför tar aldrig gasolen slut på dagen eller kvällen ? det har aldrig hänt utan det är bara att klä på sig och tassa ut mitt i natten och byta gasoltub.
 
F

F.d. 7998

Guest
Sv: tidsinställda gasoltuber

Duo comfort omkobler, som automatisk bytter til ny gasoltub rekomenderas på set varmeste!!!
Helst med invendig indikator som lyser rødt når den ene er tom.
 
F

F.d. 7172

Guest
Sv: tidsinställda gasoltuber

Kan det vara så enkelt att gasolen räcker precis ett antal dygn inom en marginal på 1 - 3 timmar .......??
Man kanske skulle byta tuben en eftermiddag även om den inte är tom och starta en ny tub, om det är så som i första stycket borde tuben bli tom en eftermiddag istället för på natten.
Jag kanske är dum men.....man vet aldrig, det kan vara så :)

//Optimisten :santa-5-icon:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: tidsinställda gasoltuber

Pilote Galaxy 7000, tyvärr har du Murphys lag emot dig så det lär knappast hjälpa att försöka lura tuberna.

Det ligger nog närmare till hands att misstänka att det är en sinnrik anordning från Truma eller någon annan tillverkare av automatiska gasolomkopplare som är inbyggda i tuberna :snow-icon: .
 
F

F.d. 7172

Guest
Sv: tidsinställda gasoltuber

Ja så länge man ligger under täcket går det bra men......man skall ju kliva upp oxå, det är då det blir kallt om benen. :msn_weird:

:santa-5-icon:
 
F

F.d. 29827

Guest
Sv: tidsinställda gasoltuber

Då gasförbrukningen är som störst det händer ofta mellan 02-04 då tar gasen slut. Webasto värme hälsningar
Ingegerd
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: tidsinställda gasoltuber

Då gasförbrukningen är som störst det händer ofta mellan 02-04 då tar gasen slut. Webasto värme hälsningar
Ingegerd

Njjjaaaaaa. Ingegerd.. Jag håller inte riktigt med.
Oftast jobbar jag fram till 2, ibland halv 4. Inte märker jag att gasolen tagit slut då.
Ooooppssss.... Nu kom jag på en sak...
Då är jag oftast så "het" att jag inte märker att gasolen tagit slut. Ev. har jag även (harkel, host-host) 1 värmare med mig vid denna tidpunkt... :angel:

Till alla andra, som inte har en automatisk gasol omkopplare, vill jag ge två råd....
Köp en, eller bli musiker... :wub: Hohohohoh!
(Fanken inatt drar det allt lite kallt ändå... Kan ju inte lyckas varje gång...)
 
F

F.d. 6061

Guest
Sv: tidsinställda gasoltuber

Någon som har en länk eller artikelnummer på var man kan köpa omkopplaren? Jag är mäkta trött på att vakna mitt i natten och frysandes sätta på mig pannlampan och kläderna och gå ut och byta tub...
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: tidsinställda gasoltuber

Du kan hitta de olika modellerna här: Alde - Mobile & Marine Observera att det är olika om du har Secumotion slangbrottsventil eller inte samt att omkopplaren finns med eller utan fjärrvisning.

Jag köpte min anläggning hos Tomelilla Husvagnar och tyckte jag fick ett hyfsat pris där men det varierar antagligen från butik till butik.
 
Toppen