• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford kylskåp problem (EL)

F

F.d. 55376

Guest
Hej
Vi har ett Thetford kylskåp N3000serien(2år gammalt snart) igår började det blinka och felkod 8 dyker upp, går inte att köra på el ( ja el finns i bilen, Kollat) Hittar inget i manualen om felkoder..Så nu kör vi på gas så länge..Någon som vet? säkring?
Med vänlig hälsning
Gun
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Thetford kylskåp problem (EL)

Är strömmen tillräcklig?

Vårt Thetford kylskåp fungerar inte på el om strömmen sjunker ner mot 200V.
Vi stog länge på ställplatsen Galé i Algarve nu i vinter och då fick vi använda gasol.
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Thetford kylskåp problem (EL)

Forumet her er feil arena. Kontakt Thetford autorisert servicepunkt i sverige. Thetford tar feil og problemer på største alvor og ordner dette til ditt beste.
:)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Thetford kylskåp problem (EL)

Hej
Vi har ett Thetford kylskåp N3000serien(2år gammalt snart) igår började det blinka och felkod 8 dyker upp, går inte att köra på el ( ja el finns i bilen, Kollat) Hittar inget i manualen om felkoder..Så nu kör vi på gas så länge..Någon som vet? säkring?
Med vänlig hälsning
Gun

Error code 8
AC mains supply is below 20%
nominal

http://www.swift-owners-club.com/support/oem-handbooks/thetford/troubleshooting-fridges.pdf
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Thetford kylskåp problem (EL)

Tack för svar, Campingen har mätt spänningen både i skåpet och in i bilen, inga fel där..Enligt Ralphs lista ska man också kolla 5A säkringen, vad hittar jag den på en Pilote Aventura 2013, Har en himla massa säkringar under enkelsoffan men Franska är inte riktigt mitt språk...
Tacksam för hjälp, annars anländer hjälp på måndag.
Gun
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Thetford kylskåp problem (EL)

Hej ,
Vi kör bara kylskåpet&datorn inget annat, Kan tänka mig att det är kretskortet.:confused:
Gun
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Thetford kylskåp problem (EL)

Det är ju ganska vanligt att campingar får dippar på elen ibland när många är inkopplade samtidigt. Många som har automatisk väljare kan se att kylen kopplar över på gasol en stund för att sedan gå tillbaka till el.

Nu är det ju lite kallt, även i Benidorm. Gissar att flera har värmen på. Det varierar nog över dygnet. Gör inga dyra reparationer före ni har kollat på något annat ställe.


Kallt1.jpg
 
Toppen