• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Thetford kylskåp, omöjlig att sänka kylan

Onsalatompa

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29245
Medlemskap
2024
Jag är nybliven husbilsägare till en Adria 2018 med Thetford N3170E kylskåp. Det fungerar med alla enegikällor men skåpet går hela tiden på full effekt vilket gör att innehållet riskerar att frysa. Alla fem gröna pluppar är tända, men det går inte att med piltangenten sänka effekten. Tacksam för tips.
Mvh Thomas
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Har du provat att starta om kylskåpet några gånger...Det kan ju med lite tur hjälpa dig :)

Bifogar även en användarmanual för lite mer info om ditt kylskåp.

Läs under kapitel 8. Där står det hur du ställer in rätt kylnivå.

Lycka till!

//Jocke
 

Bilagor

  • N3000_UM_SV.pdf
    5 MB · Visningar: 90
Senast ändrad:

Onsalatompa

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29245
Medlemskap
2024
Du har en poäng, för det var inte lätt att klura ut utan instruktionsboken. Lösningen var:
1. Håll av/på-knappen intryckt några sekunder, så att kylskåpet startar.
2. Tryck på den grå knappen några sekunder och välj källa, förslagsvis A = auto.
4. Bekräfta valet genom att trycka på den grå knappen igen.
3. Ställ in kylan genom att trycka på den grå knappen och därefter på piltangenterna, till förslagsvis 3.
5. Bekräfta valet genom att slutligen trycka på den grå knappen igen.
6. Klart!.
 

Lubbis

HBK Medlem
Inlägg
361
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Skiljer från mitt som har LCD-panel. Den har 2 ggr låst sig och det enda som hjälper är att bryta strömmen. Huvudströmbrytaren hjälper itne utan bakom kylskåpet enligt bild ovan eller ta bor minus-kabeln på husbilsbatteriet.
 
Toppen