• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Thetford c250 problem

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025
Har problem med kassetten och toastolen när jag bytte kassett gick den trögt in och sen fick jag inte ut den
Vad jag kan se så är det oranga vredet på kassetten vridet tvärs över och låser fast kasseten finns det möjligheter att lossa vredet på något sätt
Bilen är 4 mån gammal

F

F.d. 25200

Guest
Sv: Thetford c250 problem

Hej. Har haft samma problem på min. Min lösning var att med (milt) våld dra ut kassetten. Förmodligen har mekanismen inne i kassetten kuggat över, så var det på min. Luckan på kassetten går att öppna/ta bort genom att vrida på den, använd den skjutbara luckan som hävstång så går det ganska lätt. När du fått loss luckan från kassetten så är det lätt att återställa mekanismen.

MVH
Stig

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Tack för tipset ska testa
Det är garanti på toan så man vill inte annvända för mycket våld
Annars får jag köra in på någon hb verkstad

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Blir nog verkstad i morgon kasseten sitter fast
Vredet som öppnar och stänger kassetten låser även kasseten när toa är öppen

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Nu funkar toan dels hade kassett mekanismen hoppat ur +gaffeln under toastolen i fel läge
Troligen kärvande gummipackningen i kasetten mera smörjmedel
Tack till alla som hjälpt till

Toppen