Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Erbjudande på Husbilsklubben.se
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig. Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida. OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du använder en inaktuell webbläsare. Det kan inte visa denna eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en eller alternativ webbläsare.
Har uppgraderat vår toa med Thetfords originalfläkt för utsugning. Fläkten funkar men lampan för tankmängd blinkar rött vare sig tanken är uttagen, isatt, eller tom tank. Någon som vet något.
Stort tack från oss
Det sitter en flottör i tanken. Den kan ha fastnat.
Öppna tankens spjäll så kan du kanske se den på den sidan som den
magnetkänsliga kontakten sitter i hålet där du sätter in tanken.
Du kan även ta en liten skruvmejsel och lokalisera magneten utanpå tanken
vilket är att föredra.
Kolla då om den är i botten eller i "toppen".
Fler som haft detta problem eller liknande.
sökte på "Thetford nivå" och hittade denna.
På vår Westfalia Amundsen 541 så tänds en lampa vid toaletten, som ska tala om att den är på väg att bli full, så fort man slår på vattenpumpen. (Jodå, det är kollat, den är tom). Någon som har en idé om vad som hänt och hur man kan fixa till problemet. Det finns ju värre problem här i världen...
www.husbilsklubben.se
Det skall finnas mer ingående skrifter och beskrivningar hur andra gjort här på HBK.
Använd sök-funktionen. Troligen kommer andra att hjälpa till om en stund.
Redan när vi köpte bilen insåg jag att den där manicken enbart var gjord för att marknadsförarna hos Thetford skall få något mer att skriva om i broschyrer mm. Den var uppenbarligen inte gjord för att hålla i en husbil som kör med delvis fylld kassett på skumpiga vägar. Jag fick rätt, den slutade fungera efter ett par år.
Vi har en Thetford C250 men det är förmodligen ungefär samma uppbyggnad på nivågivaren. Jag löste det så att jag helt enkelt tog bort givaren i tanken samt tejpade över lysdioden (bakom panelen och över själva dioden) med svart eltape. Nu får den blinka bäst den vill utan att störa. Jag ser ju direkt när det börjar bli dags att leta tömningsplats när jag öppnar bladventilen, utan elektroniska arrangemang.
Längst in i toa sitter ett (Vi kan kalla det för ett snäckskal). Skruva bort det. På baksidan skall det sitta ett kretskort som måste tryckas fast på snäckskalet på en given plats för att ge rätt nivå i form av lysdioden. Skruva tillbaka skalet och du har nivån.
Det sitter en flottör i tanken. Den kan ha fastnat.
Öppna tankens spjäll så kan du kanske se den på den sidan som den
magnetkänsliga kontakten sitter i hålet där du sätter in tanken.
Du kan även ta en liten skruvmejsel och lokalisera magneten utanpå tanken
vilket är att föredra.
Kolla då om den är i botten eller i "toppen".
Fler som haft detta problem eller liknande.
sökte på "Thetford nivå" och hittade denna.
På vår Westfalia Amundsen 541 så tänds en lampa vid toaletten, som ska tala om att den är på väg att bli full, så fort man slår på vattenpumpen. (Jodå, det är kollat, den är tom). Någon som har en idé om vad som hänt och hur man kan fixa till problemet. Det finns ju värre problem här i världen...
www.husbilsklubben.se
Det skall finnas mer ingående skrifter och beskrivningar hur andra gjort här på HBK.
Använd sök-funktionen. Troligen kommer andra att hjälpa till om en stund.
Längst in i toa sitter ett (Vi kan kalla det för ett snäckskal). Skruva bort det. På baksidan skall det sitta ett kretskort som måste tryckas fast på snäckskalet på en given plats för att ge rätt nivå i form av lysdioden. Skruva tillbaka skalet och du har nivån.
Redan när vi köpte bilen insåg jag att den där manicken enbart var gjord för att marknadsförarna hos Thetford skall få något mer att skriva om i broschyrer mm. Den var uppenbarligen inte gjord för att hålla i en husbil som kör med delvis fylld kassett på skumpiga vägar. Jag fick rätt, den slutade fungera efter ett par år.
Vi har en Thetford C250 men det är förmodligen ungefär samma uppbyggnad på nivågivaren. Jag löste det så att jag helt enkelt tog bort givaren i tanken samt tejpade över lysdioden (bakom panelen och över själva dioden) med svart eltape. Nu får den blinka bäst den vill utan att störa. Jag ser ju direkt när det börjar bli dags att leta tömningsplats när jag öppnar bladventilen, utan elektroniska arrangemang.