• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Thetford Aqua Kem Green - ”Septic Tank Safe”

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025
Är det någon som har erfarenhet av denna?
Jag tänker prova (istället för de blå påsarna) då den tydligen ska vara ok att tömma på platser där ”kemtoa” inte är tillåtet, samt i trekammarbrunnar.

IMG_1204.jpeg IMG_1205.jpeg

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2025
Är det någon som har erfarenhet av denna?
Jag tänker prova (istället för de blå påsarna) då den tydligen ska vara ok att tömma på platser där ”kemtoa” inte är tillåtet, samt i trekammarbrunnar.

Visa bilaga 240986 Visa bilaga 240987
hej
Det har jag provat med tyvärr nedslående resultat och kan kanske fungera den kallare årstiden så jag har gått tillbaka till de blå påsarna.
dvs att det luktar gammal torrtoa efter bara någon dag.

mvh
Bengt

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

-geva-

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2025
hej
Det har jag provat med tyvärr nedslående resultat och kan kanske fungera den kallare årstiden så jag har gått tillbaka till de blå påsarna.
dvs att det luktar gammal torrtoa efter bara någon dag.

mvh
Bengt
Jag har använt den vid behov under många år, den fungerar utmärkt i några dagar.
Tack för svar!
Då kanske det kan fungera för oss, tömmer i regel var annan/var tredje dag (har alltid två kassetter med oss).
Tanken är att använda den vid kortare resor när jag kommer att tömma hemma i trekammarbrunnen, men använda blåa påsar när tömning kommer att ske på camping.

Kaehne4363

HBK Medlem
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2027
Skriver bara en sak: SOG!

Pålle
Jeg holder med.

Har ikke brugt kemi siden installationen.

Det bedste jeg jar gjort i husbilen i prioriteret rækkefølge
1. LiFePo4 og solceller på taget
2. SOG på toilettet
3. 2 fastmonterede gasfyldeflasker til LPG
4. Kamera under husbilen over udløbsstudsen til gråvand ( hverken fruen eller jeg skal ud af bilen for at se om jeg rammer ret)

Toppen